کد خبر: 314531
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
بازدید 323
شبی برای پاسداشت زبان پارسی و حکیم توس در بندرریگ

همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ؛شاعر بزرگ حماسه سرای ایران زمین، کانون پرورش فکری مرکز بندر ریگ،ویژه برنامه‌ای با همکاری شورای اسلامی و شهرداری بندرریگ ، گروه فرهنگی هنری نور و انجمن ادبی نقطه سر خط در سالن شهید باقرتاش بندرریگ برگزار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ؛شاعر بزرگ حماسه سرای ایران زمین، کانون پرورش فکری مرکز بندر ریگ،ویژه برنامه‌ای با همکاری شورای اسلامی و شهرداری بندرریگ ، گروه فرهنگی هنری نور و انجمن ادبی نقطه سر خط در سالن شهید باقرتاش بندرریگ برگزار کرد.

ضرغام محمدی؛ بخشدار بندرریگ ،زبان را هویت هر ملت دانست و اشاره کرد ، زبان فارسی نشان داده به حدی قدرتمند است که به راحتی در میان سایر اقوام و ملل نیز نفوذ پیدا می‌کند و هویت و اصالت خود را بر همگان عیان می‌سازد.

در بخش دیگری از این برنامه ،سیدمهدی موسوی،کارشناس حوزه ادبیات فارسی، سخنرانی پیرامون  «مذهب فردوسی» ایراد کرد.

از دیگر بخش های این برنامه می توان به نقالی اعضا، شعرخوانی شاعران محلی سرای شهرستان گناوه و اجرای موسیقی سنتی اشاره کرد.

به گفته ی آرزو تنگستانی مسئول کانون بندر ریگ، هدف ازبرگزاری این ویژه برنامه ، گرامیداشت ، یادآوری و معرفی شخصیت و اثر سترگ (شاهنامه)  حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان نماد پاسداشت زبان پارسی عنوان کرد.

شایان ذکر است این برنامه شامگاه ۲۵ اردی بهشت ماه با حضور اعضا و خانواده ها و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن شهید باقرتاش بندرریگ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =