کد خبر: 314532
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
همزمان با روز ادب فارسی سی و سومین  نشست انجمن ادبی رازاوه برگزارشد

انجمن ادبی رازاوه کانون استان کردستان سی و سومین نشست خود را همزمان با روز شعر و ادب فارسی به صورت مجازی با حضور اعضای فعال ادبی استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، دکتر سمیه آورند مهمان سی وسومین انجمن ادبی رازوه در این نشست از اعضا خواست در دنیای داستان و خصوصاَ داستان کوتاه  بیشتر  مطالعه کنند تا این دنیا را بهتر بشناسند و به صرف داستان کوتاه لطمه به عناصر داستان و پرداخت ناقص ونوشتن اثرهای ناتمام نکنند زیرا قواعد داستان نویسی مانند ستون محکم  خانه است که اگر از همان اول با مطالعه ودانش و گزینش وپرداخت خوب انجام نشوند همان خشتی می شود که معمار کج نهاده وتا ثریا هم راست نمی شود پس تلاش کنیم از همان اول ستون داستانهایمان را محکم بگذاریم.

آورند در ادامه اشاره کرد برای انتخاب سوژه با اینکه می توانیم از تمامی افسانه ها وشعرهای کهن و حتی دوخط زندگی جالب حیوانات پرندگان  و ....استفاده کنیم  اما به صرف به روی کاغذ آوردن اینها نمی شود داستان. زیرا داستان در پرداخت نهایی و پاکنویس وویرایش چندین باره داستان می شود.می شود از این سوژه های جالب استفاده کرد وبرایش شروع میانه و پایان خوب به تشخیص نویسنده هرکدام را که نداشت برایش تعریف کنیم ، او از اعضا خواست همچنان در راه نوشتن کوشا باشند و قلم را ارج بنهند .

لازم به ذکر است سی وسومین انجمن ادبی رازاوه با حضور سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ومربیان ادبی کانون استان، و کارشناس ادبی استان برگزارشد .

لازم به ذکر است که در این برنامه آثار ادبی مهیلا اسماعیلی، ندا ملایی، ازسنندج وسارینا رستمی از کامیاران نقد شد و معرفی فردوسی، شعر خوانی و نقالی اعضا از دیگر بر نامه های  سی وسومین نشست انجمن ادبی رازاوه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =