کانون پرورش فکری، حلقه‌ی واسط بین خانواده و مدرسه

فرماندار سرخه در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با تأکید بر نقش خوب و اثرگذار فعالیت‌های این‌مجموعه بر مخاطبان کودک و نوجوان، آن را حلقه‌ی واسط بین خانواده و مدرسه دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان پیش از ظهر دوشنبه ۲۶ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ با حجت‌اله کرمانی فرماندار سرخه در محل فرمانداری این شهرستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کانون پرورش فکری؛ مجموعه‌ای خوب و اثرگذار برای کودکان و نوجوانان

فرماندار سرخه در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری، با بیان این‌که یکی از دستگاه‌های خوب و اثرگذار جامعه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری است، اظهار داشت: مراکز فرهنگی‌هنری کانون، ظرفیت و پتانسیل بالایی در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان دارد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از افراد مؤثر که جایگاه اجتماعی بالایی دارند، مؤفقیت خود را مدیون اثرگذاری فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری در دوران کودکی و نوجوانی می‌دانند.

کرمانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر آنچه که اکنون برای مخاطب کودک و نوجوان اتفاق بیفتد در آینده‌ای نه‌چندان دور به ثمر خواهد نشست و امروز نیز هرچه که در دهه‌ی ۶۰، ۷۰ و ۸۰  در مراکز کانون پرورش فکری انجام شده، بروز و ظهور پیدا کرده و چه خوب است که از این سرمایه بزرگ به درستی استفاده کنیم و قدر بدانیم این موهبتی را که خدا به ما ارزانی داشته و در اختیار ما قرار داده و به نوعی زعامت واگذار کرده است به متولیان امر به‌ویژه مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری که استعداد و  خلاقیت کودکان و نوجوانان ما در آنجا شکوفا شده و  به منصه‌ی ظهور می‌رسد.

کانون پرورش فکری؛ حلقه‌ی واسط بین خانواده و مدرسه

فرماندار سرخه تأکید کرد: حلقه‌ی واسط بین خانواده و مدرسه به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، همین مراکز کانون پرورش فکری است و ضمن قدردانی از تمامی مدیران گذشته که در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت داشتند، آمادگی خود را در زمینه‌ی همکاری با کانون پرورش فکری که در عرصه‌ی فرهنگ و هنر فعالیت دارد، بیش از پیش اعلام می‌کنم.

کرمانی هم‌چنین با اشاره به اعتماد والدین به کانون پرورش فکری و مراکز آموزشی کانون‌زبان، کار کردن در محیط‌ فرهنگی با امکانات محدود را هنر دانست و گفت: والدین با شناختی که از محیط کانون پرورش فکری دارند با خیال راحت، فرزندان خود را به مربیان این مجموعه می‌سپارند.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک انتصاب کرمانی به‌عنوان فرماندار سرخه با ابراز خرسندی از نگاه فرماندار به فعالیت‌های مربیان این مجموعه‌ی اثرگذار و اهدای یک جلد کتاب نفیس از انتشارات کانون پرورش فکری به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و تربیتی کانون پرداخت.

خدابخشی در ادامه با توجه به خلاقیت و توان‌مندی نیروی انسانی، گفت: کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، نهادی تخصصی است که با نگاه جامع و محتوامحور در محیطی شاد و باطراوت و امیدبخش فعالیت می‌کند و با به‌کارگیری مراکز سیار روستایی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، محروم و روستایی توجه دارد و امیدوار است که این روند با مساعدت مسئولان شهرستانی و استانی به‌ویژه فرمانداران و بخشداران تقویت شود.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش تصریح کرد: همه موظف هستیم امید و طراوت را در جامعه نهادینه کنیم که از ضروریات پیشرفت و آبادانی است.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان نیز در بخشی از این دیدار اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در جهاد تبیین، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌کوشند تا با استفاده از زبان ادبیات و هنر، مخاطبان کودک و نوجوان را با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا کنند.

وی در ادامه افزود: توجه به مناطق کم‌برخوردار  شهرستان سرخه و اجرای ویژه‌برنامه با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی در ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مؤثر است و کانون این آمادگی را دارد که با حمایت و همراهی فرمانداری و نهادهای فرهنگی در این بخش فعالیت کند.

معدنی در پایان تأکید کرد: توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در قالب «کارگاه‌های حال خوش زندگی» ویژه اعضای نوجوان در دستور کار کانون پرورش فکری قرار گرفته و تقویت مهارت‌های نوجوانان، آن‌ها را در  مواجه با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی مصون ساخته تا با تکیه بر این توانمندی، آینده بهتری را برای خود و ایران اسلامی رقم زنند.

گفتنی است، در حاشیه این دیدار، مدیرکل از مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی کانون سرخه، بازدید و در ادامه‌ی آن با خدیجه حمزه مسئول کانون پرورش فکری سرخه که به تازگی صاحب فرزند شد، دیدار کرد و با تقدیم هدیه‌ای، تولد فرزندشان را تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =