کد خبر: 314573
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
نشان عالی فردوسی به افشین علا اهدا شد

نشان عالی فردوسی در بخش حماسه‌سرایی به افشین علا شاعر، نویسنده و عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین اهدای نشان فردوسی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهار بخش حماسه‌سرایی، حماسه‌سازی، فردوسی‌پژوهی و ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی روز ۲۴ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد.
 افشین علا پس از دریافت نشان عالی فردوسی در بخش حماسه‌سرایی گفت: بابت دریافت این نشان خوشحالم؛ چراکه فردوسی در اوج قله شعر فارسی است و تمام بزرگان دیگر ادبیات ما از جمله سعدی، حافظ، مولانا و... از آموزه‌های فردوسی در اشعار خود استفاده کرده و نام فردوسی با حفظ و صیانت از زبان شیرین فارسی آمیخته شده است.
وی یکی از اعجاب‌های زبان فارسی را آثار ارزشمند و بی نظیر فردوسی دانسته و عنوان کرد: آثار حکیم فردوسی پس از هزار سال به دست ما رسیده و بدون هیچگونه مشکل و دست‌اندازی معنای آن را متوجه می‌شویم. و ما نیز وظیفه داریم که این زبان پاکیزه و پیراسته را هم برای فرزندان خود و هم برای نسل‌های آینده سالم نگه داریم.
امسال نشان‌های فردوسی در بخش فردوسی‌پژوهی به حسن ذوالفقاری، حماسه‌سرایی به افشین علا بابت حماسه‌سازی به رضا عالی‌زاده و محمدکاظم کاظمی، شاعر افغانستانی، بابت ترویج زبان فارسی در حوزه بین‌المللی اعطا شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت این نشان را به عضو هیات مدیره خود تبریک می‌گوید و موفقیت‌های بیشتر این شاعر و نویسنده صاحب‌نام کشور را از خداوند بزرگ خواستار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =