توسعه همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی خدمات کانون و مدرسه 

   در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با مدیرکل آموزش و پرورش بر توسعه و همکاری کانون و  آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی کانون  و مدرسه تاکید شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این دیدار محمدعلی یزدان‌شناس با تشریح  اهداف و برنامه‌های کانون مازندران، به همسویی فعالیت‌های فرهنگی هنری این دو  نهاد تربیتی و آموزشی اشاره کرد و افزود:شکوفایی استعدادها و هدایت ظرفیت‌های کودک ونوجوان در کنار امر تحصیل می تواند در موفقیت و توانمندی کودکان ونوجوانان  موثر باشد.

وی ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های میان این دو دستگاه آموزشی و تربیتی به ظرفیت‌های موجود در مدرسه و کانون اشاره نمود و از طرح کانون و مدرسه که سابق بر این  با همکاری این دو دستگاه اجرا می شد به عنوان یکی از طرح‌ها و  ظرفیت‌های توسعه بخش یاد کرد.

یزدان شناس گفت: در مراکز فرهنگی هنری کانون ۶۰ فعالیت در حوزه‌های مختلف: فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و علمی به مخاطب کودک ونوجوان ارایه می شود و دیگر ظرفیت فعالیت‌هایی مانند؛  کتاب‌خانه‌های سیار روستایی - کتاب‌خانه های پستی استان نیز  به ارایه خدمات به  بچه های روستایی و علاقه‌مندانی که امکان حضور در کانون را ندارند می پردازد.

مدیرکل کانون مازندران در بخش دیگر صحبت ‌هایش به فعالیت پیک امید  اشاره داشت و تصریح کرد: امسال این طرح در بیش از ۱۳۰ نقطه استان به ارایه خدمات فرهنگی هنری برای کودکان ونوجوانان  مناطق شهری و روستایی  کمتر توسعه یافته می پردازد.

  وی از کانون زبان به عنوان یکی از بخش‌های آموزشی کانون پرورش فکری یاد کرد وعنوان  نمود: این کانون به امر آموزش زبان دوم در رشته‌های:  انگلیسی، آلمانی، عربی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی می پردازد .

وی بر همین اساس گفت: برخی از مراکز کانون زبان در شهرستان‌ها فاقد مکان آموزشی مطلوب هستند که حمایت آموزش و پرورش در واگذاری مدارس می تواند در حل این مساله مفید واقع شود.

    

مصطفی عابدی نیز در این دیدار از کانون به عنوان دستگاهی موثر و با  سابقه یاد کرد و ضمن  اهمیت حضور معلمان در کانون پرورش فکری گفت: کانون پرورش فکری تنها مختص دانش‌آموزان نیست، بلکه حضور معلمان در کانون و بهره‌گیری آنان از فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری  می‌تواند در کیفیت بخشی فعالیت‌های مدارس موثر باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن استقبال از طرح‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان بر تعامل و هم افزایی بین بخشی تاکید کرد.

عابدی  کیفیت‌بخشی ساعات آموزشی را از اهداف محوری  آموزش و پرورش استان یاد کرد و در  ادامه افزود:  بهره‌گیری و یادگیری معلمان از روش‌های تربیتی و مهارت‌های ارتباطی مربیان کانون می تواند در توفیق آموزشی و تربیتی مدارس مفید واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =