نشاط و شادابی و امید به زندگی را در کودکان افزایش دهیم

سرپرست فرمانداری نهبندان بر تمرکز روی کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط، شادابی و امید به زندگی در کودکان و نوجوانان این شهرستان در جهت شکوفایی استعدادهای آنان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ همزمان با  ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی با ابوالفضل ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان دیدار و در خصوص مسایل کانون پرورش فکری در این شهرستان گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش؛ سرپرست فرمانداری نهبندان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان نهبندان از جمله شهرستان‌هایی است که ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف دارد به شرط اینکه با نگاه مثبت و به دور از حاشیه سازی از این فرصت‌ها استفاده شود.

وی افزود؛ کودکان ونوجوانان این شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مستعد هستند که لازم است شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان مورد توجه و در عرصه اجتماعی از آن‌ها استفاده گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تمرکز بر شناسایی استعدادها و تربیت پرورشی کودکان ونوجوانان را خواستار شد و افزود:  انتظار ما از کانون پرورش فکری کودکان این است  که نشاط، شادابی و امید به زندگی را در کودکان و نوجوانان شهرستان افزایش و بر روی رفتارشناسی کودکان و نوجوانان تمرکز داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری نهبندان با تاکید بر کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و متولی شهرستان باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مدنظر قرار دهند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی طی سخنانی به تشریح برنامه های کانون در این شهرستان پرداخت و گفت: در حال حاضر دو مرکز فرهنگی و هنری ثابت و سیار کانون در شهرستان به کودکان ونوجوانان شهر نهبندان و حدود ۲۰ روستای شهرستان به کودکان ونوجوانان خدمات فرهنگی ، هنر ی و ادبی ارایه می کنند.

 وی ادامه داد : ۶۲ فعالیت کتاب محور در مراکز کانون با توج به علایق کودکان ونوجوانان در مراکز کانون انجام می‌شود که در این راستا اهدافی از قبیل تقویت فکر، آموزش مهارت‌های زندگی را دنبال می کنیم.

حمیدی اشاره‌ای به موفقیت‌های مختلف کودکان و نوجوانان عضو کانون در این شهرستان داشت و گفت: جهاد تبیین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های کانون در سال جاری دانست.

مدیر کل کانون استان آسمان‌نمای دیجیتال و دومین مرکز فرهنگی و هنری را از نیازهای کودکان و نوجوانان دانست و خواستار مساعدت فرمانداری در خصوص تخصیص اعتبار لازم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =