گسترش فعالیت‌های کانون در مناطق  روستایی و کم برخوردار قابل اهمیت است

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در سومین نشست شورای فرهنگی کانون استان در سال ۱۴۰۱ بر لزوم خدمت رسانی گسترده‌ تر به مناطق محروم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون البرز، فلاح در این نشست که با موضوع بررسی سند  مدیریت مهاجرت داخلی در کشور برگزار شده بود به راهبردهای سوم و پنجم این سند و لزوم توزیع عادلانه امکانات و توانمندسازی روستاییان اشاره کرده و افزود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای عمل به بخشی از وظایف ذاتی خود در خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم برخودار شهری، گام‌های موثری برداشته و در طرح تحول و توانمندسازی قرارگاه اجتماعی استانداری البرز مشارکت فعال دارد.

لازم به توضیح است طرح اولیه  سند مدیریت مهاجرت داخلی کشور در قالب ۱۳ راهبرد و ۹۸ سیاست اجرایی به دستگاه های استان ارسال و از تمامی دستگاه‌ها خواسته شده تا نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند تا مشکل مهاجرت به کلان شهرها  در یک چشم انداز مشخص حل شود.

سرپرست کانون البرز همچنین  با اشاره به اهم فعالیت‌های کانون به ویژه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، تجلیل از معلمان مناطق کم برخوردار در هفته معلم، اجرای فعالیت‌های فرهنگی در روز زبان و ادب فارسی در برخی مدارس این مناطق، شرکت اعضای انجمن قصه‌گویی در رزمایش جهاد  امید آفرینی از ۳ تا ۱۳ خرداد و قصه‌گویی اعضای کانون برای کودکان و نوجوانان هم سن و سالشان در مناطق محروم و  برنامه ریزی اجرای ویژه برنامه رحلت امام (ره) در این مناطق را از اهم این فعالیت‌ها دانست و افزود اگر برای بچه‌ها فعالیت‌های اثر بخشی در حوزه شناخت واقعی خودشان و هویت فردی، ملی و اجتماعی‌شان اجرا شود، به طور یقین آنان به سرزمین خود وابسته شده و در آینده کمتر شاهد مهاجرت آنان به کلان‌شهرها خواهیم بود.

وی در ادامه به بیان فعالیت‌های در دست اقدام کانون  از جمله فعالیت مجدد سالن‌های نمایش و مرکز نجوم  در دوران پس از کرونا اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقی مانده تا تعطیلی مدارس بتوان فعالیت‌های کانون را به نحو شایسته به مدارس معرفی کرده و زمینه حضور فعال اعضا در فصل تابستان را فراهم کرد.

تجلیل از فرزندان  شهدای مدافع سلامت البرز توسط کانون البرز

بخش دوم این نشست به بررسی چگونگی خدمت رسانی کانون به خانواده‌های شهدا اختصاص داشت؛ سرپرست کانون البرز در این بخش نیز با اشاره به شرایط کشور در سال‌های  اخیر و شرایط کرونایی و قدردانی از زحمات تمامی کادر درمان در تمام سطوح گفت باید شهدای مدافع سلامت استان را شناسایی و شرایطی را فراهم کنیم که کودکان و نوجوانان این شهدای گرانقدر با حفظ شان و کرامت انسانی بتوانند از فعالیت‌های اثر بخش کانون با حداقل هزینه‌ها بهره مند شوند.

تجلیل از کارشناسان فناوری اطلاعات و هنری کانون البرز

در بخش پایانی این نشست پس از جمع بندی مباحث شورای فرهنگی با اهدای لوح تجلیلی با امضای  مهدی علی اکبر زاده مدیر عامل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تلاش‌های سید امین فخرائی، کارشناس فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون تجلیل شد .

همچنین لوح دیگری نیز با امضای انسیه موسویان، مدیر محترم آفرینش‌های هنری و ادبی به ندا ساعی کارشناس هنری کانون البرز به جهت تلاش و پیگیری امور هنری تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =