برگزاری نشست خبری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با موضوع اقدامات کانون در دوران کرونا

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین نشست خبری در سال جدید را با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان هم‌زمان با روز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اولین نشست خبری مدیرکل کانون این استان با خبرنگاران و اصحاب رسانه صبح روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در محل سالن مطالعه‌ی مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ کانون همدان برگزار شد.
در ابتدای این نشست بهناز ضرابی زاده ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی، از زحمات خبرنگاران که با مسئولیت پذیری و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایق و اخبار جامعه می‌پردازند تشکر کرد و این روز را روز احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات فوری و مناسب دانست. وی از همه‌ی کسانی که در این عرصه قلم می‌زنند تشکر و قدردانی کرد.


مدیر کل کانون در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد کانون پرورش فکری در سه ساله‌ اخیر که همراه با شیوع کرونا در سراسر جهان بوده است، پرداخت.
وی به اقدامات این دستگاه در بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: در این سه سال ۴ پروژه نیمه تمام که بعضا بیش از ۱۲ سال از کلنگ زنی آن‌ها گذشته بود تکمیل و به بهره‌برداری رسید.


ضرابی زاده افتتاح مجتمع فرهنگی هنری شهید آیت‌الله مدنی، در شهرک مدنی همدان، کانون پرورش فکری شهرهای قهاوند، لالجین و تکمیل و تجهیز فاز دوم مرکز فرهنگی هنری کانون سرکان را از پروژه‌های به افتتاح رسیده عنوان کرد. و تعیین تکلیف کتابخانه شماره پنج کانون که سال ها به شکل استیجاری و در فضایی نا مناسب و غیر استاندارد با حدود صد متر مربع اداره می شد اشاره کرد. او همچنین گفت؛ هم اکنون این کتابخانه با مشارکت شهرداری و شورای شهر همدان در فضایی مناسب در فرهنگسرای نشاط واقع در حصار امام به فعالیت خود ادامه می دهد.  
وی از اجرای کامل سیستم گرمایشی و تعمیرات و رنگ‌آمیزی کتابخانه‌های رزن، شیرین‌سو، درگزین، جوکار، سامن، مریانج و صالح‌آباد به عنوان دیگر اقدامات عمرانی کانون استان نام برد.
ضرابی زاده اقدامات کانون در بخش فرهنگی را نیز به شرح زیر عنوان کرد.


• تخصصی کردن فعالیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در رشته‌های فرهنگی و هنری مختلف هم‌چون مرکز تخصصی سفال، قصه‌گویی، پادکست و .... در کنار ۶۲ فعالیت‌فرهنگی و هنری
• ‏تشکیل و راه‌اندازی ۴۶ صفحه‌ی مجازی از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا با هدف تولید محتوا.
• ‏تولید هزار و دویست کلیپ آموزشی، فرهنگی و ادبی یک الی سه دقیقه‌ای و انتشار آن در فضای مجازی و سایت کشوری.
• ‏ساماندهی نیروی انسانی با توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌ها.
• ‏جذب مشارکت خیرین در تجهیز و تعمیر و ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان.
• ‏جذب شریک فرهنگی و اجرای برنامه‌های مشترک با دیگر ادارات و سازمان‌ها.
• ‏انجام فعالیت‌های مختلف از قبیل شادپیمایی عروسک‌های بلند قامت، رژه خودرویی، جشن‌های مردمی، سرودهای همگانی، هیئت‌های مذهبی ویژه‌ی نوجوانان.
• ‏افتتاح کتابخانه در مدارس و مناطق کم برخوردار ، اهدای ۱۲۰۰ جلد کتاب به مردم و مسئولان.
• ‏ارائه خدمات رایگان فرهنگی، هنری، ادبی و امانت کتاب، از طریق ۱۰ کتابخانه سیار روستایی، ۱ کتابخانه سیارشهری و ۳ کتابخانه پستی به کودکان و نوجوانان بیش از ۲۵۰ روستای تحت پوشش.
مدیرکل کانون هم چنین به برگزیدگان در رشته‌های هنری و ادبی اشاره کرد و بیان داشت، ۸۰ عضو برگزیده استانی، ۶۶ عضو برگزیده ملی و ۳۴ عضو برگزیده بین‌المللی حاصل تلاش و زحمات کانون پرورش فکری در طی سه سال اخیر می‌باشد. 
ضرابی زاده در پایان صحبت‌های خود از تشکیل و برگزاری ۷۰ نشست انجمن نمایش عروسکی، ۷۰ نشست انجمن سرود، ۳۹ انجمن عکاسان نوجوان ، ۷۲ انجمن ادبی و ۹۰ نشست انجمن قصه‌گویی نام برد.
در خلال این نشست سمانه اراکی عضو نوجوان و نقال کانون پرورش فکری شماره ۴ همدان با اجرای زیبا و هنرمندانه‌ی خود داستانی زیبا از شاهنامه را برای حاضران نقالی کرد.


مدیرکل کانون استان در پایان علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران از کلیه‌ی حاضران اعم از خبرنگار، عکاس با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =