نقش موثر کانون در رشد فکری و تربیتی  کودکان و نوجوانان

فرماندار شهرستان نور در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران بر نقش موثر کانون در رشد فکری و تربیتی کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، احمد توکلی، فرماندار شهرستان نور در نشست با  محمدعلی یزدان شناس، که در محل فرمانداری برگزار شد، کانون را مرکز رشد فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی و تربیتی  و تعامل آن با سایر دستگاه‌های  فرهنگی باعث رشد و شکوفایی فرهنگ خواهد شد.

فرماندار نور بیان داشت: کانون به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه کودک و نوجوان باید با تولید محتوای مناسب، در تربیت کودکان و نوجوانان نقش موثری ایفا نماید.

توکلی با شاره به سابقه درخشان این نهاد تربیتی اظهار داشت:  کانون  مورد اعتماد خانواده‌هاست وبر همین اساس لازم است  با معرفی بیشتر آن در شهرستان، کودکان و نوجوانان از این ظرفیت به خوبی بهره مند شوند.

مدیرکل کانون مازندران نیز در این دیدار که با همراهی مسؤول کانون نور صورت پذیرفت، با معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به رویکرد محله محوری کانون اشاره نمود و افزود: کانون در این شهرستان یک مرکز فرهنگی هنری دارد و بر همین اساس به منظور توسعه خدمات این مرکز برای جمعیت بیشتری از کودکان و نوجوانان ضرورت حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های  مرکز ضروری به نظر می رسد.

وی با دعوت از فرماندار نور برای بازید از کانون این شهرستان، با اشاره به طرح توسعه کتاب‎خانه‌های سیار روستایی در ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان روستایی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیران و حمایت مسؤولان تنها با تخصیص یک خودرو می‌توان کودکان ۲۰ روستا را تحت پوشش خدمات کانون قرار داد.

یزدان شناس اظهار داشت: فعالیت‌های کانون باعث مهارت پروری و رشد خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان می شود و بر همین اساس توسعه این مجموعه در توسعه فرهنگی کشور و پرورش انسان‌های خلاق و مدیران آینده  نقش موثری خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح  پیک امید در مازندران بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته؛ این طرح در روستاهای شهرستان نور هم برگزار خواهد شد تا کودکان و نوجوانان روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان از خدمات کانون  برخوردار شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =