لزوم ترویج و فرهنگ‌سازی مقوله«استاندارد» برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در این جلسه بر فرهنگ‌سازی و ترویج مقوله استاندارد در جامعه برای استفاده جامعه از کالاهای مرغوب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، محبوبه رجب نسب در دیدار با سیدمهدی حسینی، سرپرست اداره کل استاندارد که روز  چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت با همراهی کارشناس آفرینش‌های ‌هنری و مسوول روابط عمومی همراه بود، گفت: استاندارد از نقش و اهمیت ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است و فرهنگ‌سازی و ترویج مقوله استاندارد در بین کودکان و نوجوانان می‌تواند آگاهی‌شان را نسبت به آن افزایش دهد.

مدیرکل کانون گلستان با تشریح رسالت و اهداف کانون در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی، ضرورت تعامل و هم‌افزایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان را نیازمند طرح و برنامه‌ریزی جامع و کامل دانست و بیان داشت: کانون به‌عنوان متولی اصلی این حوزه با راهبردها، اهداف و برنامه‌های مشخص، آماده همکاری با آن اداره‌کل است.

وی افزود آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان نسبت به مقوله ی استاندارد می تواند نقش موثری در گرایش آنان به سمت کالاهای استاندارد داشته باشد و افزایش تمایل به خرید کالاهای استاندارد، منجر به ارتقاء کیفیت کالا و خدمات در جامعه از سوی واحدهای تولیدی خواهد شد.

در ادامه او  به آشنایی بیشتر مربیان کانون با مقوله‌ی استاندارد از طریق دوره‌های آموزشی، تدوین برنامه‌های هنری با هدف آموزش غیر مستقیم جامعه‌ی هدف با مقوله‌ی استاندارد و بازدید از کارخانجات تولید کننده‌ی کالاهای استاندارد، به عنوان برخی از محورهای همکاری مشترک اشاره کرد.

سیدمهدی حسینی، سرپرست اداره‌کل استاندارد گلستان نیز در این دیدار که با حضور معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی، رییس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد، مسوول و کارشناس روابط عمومی همراه بود، با قدردانی از توجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این مقوله حساس، گفت: این اداره کل خود را مکلف می‌داند که برای تحقق اهداف خود در سال جدید، در بخش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به اهم جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان بیش از هرزمان دیگری، حمایت‌های خود را تداوم بخشد.

عضو قدیم کانون پرورش فکری شماره یک گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت‌های مربیان در موضوع آموزش سنین پایین جامعه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ استاندارد در بین کودکان و نوجوانان می تواند نقش موثری در ارتقای کیفیت تولیدات از سوی واحدهای تولیدی داشته باشد و از برنامه‌های پیشنهادی کانون، استقبال کرد.

وی افزود اگر فرهنگ جامعه به سمت خرید کالا با آرم استاندارد پیش برود، واحد تولیدی هم موظف به رعایت این قوانین خواهند بود.

در ادامه مقرر شد نشست‌های کارشناسی متعاقبا در خصوص پیشنهادات مطروحه بررسی و برنامه ریزی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =