کد خبر: 314705
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
از کتاب تا صحنه

بیست و هفتمین نشست، انجمن هنرهای نمایشی نوجوانان در سال ۱۴۰۱ با موضوع از کتاب تا صحنه در مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، بیست و هفتمین نشست  انجمن هنرهای نمایشی نوجوانان که به صورت حضوری پنجشنبه ۳۰ اردی بهشت ماه ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری برگزار شد؛ به بررسی ایده‌یابی برای نمایش بر اساس کتاب‌های منتشر شده  کانون پرداخت.

به گفته کارشناس هنری و نماینده انجمن نمایش کانون مازندران این نشست  با حضور جمعی از مربیان، اعضا نوجوان و ارشد و نیز اعضا نونگاه  علاقه‌مند و فعال در کارگاه‌های نمایش مراکز شرق استان  به صورت حضوری اجرا شد.

حمیده ناجی افزود: در این نشست که بر اساس اهداف برنامه های واحد هنرهای نمایشی سال ۱۴۰۱   و مطابق با برنامه‌های مرکز محور و مبتنی بر تولید تئاتر و نخستین  جشنواره  هنرهای نمایشی استان برپا شد؛ در خصوص  ایده‌یابی برای نمایش بر پایه اقتباس از  کتاب‌های کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری  بحث و گفتگو صورت پذیرفت.

وی اظهار داشت: پس از آن اعضا انجمن گروه بندی شده ، کتاب‌هایی انتخاب کرده و سپس درباره کتاب‎ های انتخابی خود به بحث و گفتگو نشستند. همچنین طرح نمایشی خود را بر اساس ساختار دراماتیک به روی کاغذ آورده  و سپس طرح‌های اقتباسی و خلاقانه خود را برای حاضرین  اجرا نمودند.

گفتنی است: این سلسله  نشست ها در دو بخش شرق و غرب استان به صورت  متناوب و با ارایه کارگاه‌های عملی مراکز به صورت تعاملی و در جهت تولید تئاتر در استان  اجرا خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =