ضرورت برنامه‌ریزی مراکز فرهنگی هنری برای کارگاه‌های اوقات فراغت تابستان

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در نشست با مسؤولان مراکز فرهنگی هنری بر ضرورت برنامه‌ریزی مراکز فرهنگی هنری برای کارگاه‌های اوقات فراغت تابستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، محمد علی یزدان شناس در نشست با مسؤولان مراکز که با حضور معاون و کارشناسان استان به صورت مجاری برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان و کارگاه‌های اوقات فراغت، بر ضرورت برنامه ریزی برای اطلاع رسانی موثر کارگاه‌های مراکز فرهنگی هنری تاکید کرد.

مدیرکل کانون با بیان برگزاری چند دوره کارگاه‌های مجازی کانون در ایام کرونا بر  استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها  از کلاس‌های حضوری تاکید داشت و  از مسؤولان ومربیان مراکز خواست تا از این فرصت برای جذب مخاطب و پایدارسازی اعضا بهره جویند.

وی به بازدیدهای اخیر خود از مراکز فرهنگی هنری و بررسی مسایل و مشکلات مراکز و همکاران اشاره داشت و افزود: استفاده از روش‌های نو و جذاب در فضا سازی مراکز، جذب عضو و تبلیغات ظرفیت‌های کانون می تواند در رونق کانون  موثر باشد.

یزدان‌شناس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فرایندی بودن برنامه‌ها و روش‌های برنامه‌ریزی کانون اشاره نمود و به بیان انتظارات این اداره کل  از مراکز فرهنگی هنری استان پرداخت.

وی در بیان نخستین مسأله خواستار تبیین اهداف کانون برای مخاطبان و خانواده‌ها شد و افزود: داشتن بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان برای برگزاری کارگاه‌های اوقات فراغت – برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های فصل تابستان متناسب با ظرفیت مرکز و اطلاع رسانی درست و موثر برای جذب مخاطب می بایست در دستور کار مراکز قرار گیرد.

این مسؤول در ادامه افزود: اطلاع رسانی نحوه عضویت و کارگاه‌های مرکز در تابلو اعلانات و تکریم ارباب رجوع- رعایت موازین اسلامی و سازمانی در برگزاری کارگاه‌ها و هم پوشانی مسؤولان از صفحات مجازی مراکز   به منظور تبادل تجربیات، از دیگر موارد مورد نظر می باشد.

مدیرکل کانون مازندران بر تعامل مسؤولان مراکز با فرماندران نیز تاکید کرد و اظهار داشت: معرفی ظرفیت کانون به فرماندرای و تعامل با دستگاه‌های همسو می تواند در توفیق کانون در شهرستان‌ها  مفید واقع شود.

یزدان شناس به نشست اخیرخود با مدیرکل آموزش و پرورش استان اشاره نمود و تصریح کرد: همکاری با آموزش و پرورش و مدارس در بحث توانمندسازی معلمان و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای پویایی مراکز فرهنگی هنری از نکات مهم این نشست بود که می تواند افق‌های روشنی در تحیکم و توسعه طرح کانون و مدرسه ایفا نماید.

در این نشست برخی از مسؤولان مراکز نیز به طرح سوال‌های خود پرداختند که مدیرکل کانون به آنها پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =