همکاری میان کانون پرورش فکری و ناشر قطری

یک نویسنده و فعال حوزه نشر کتاب کودک در قطر همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از آثار خود با عنوان «دره حنظل» را به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسماء عبداللطیف صالح الحمزه الکواری موسس و مدیر دارالنبجه للطباعه و النشر، عضو هیات امنای جایزه دولتی ادبیات کودک و نوجوان و مدیر مرکز آموزش ادبیات کودک کشور قطر در بازدیدی که پیشتر، از امور بین‌الملل و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون داشت با کتاب‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری آشنا شده بود و در همین راستا همزمان با نمایشگاه بین‌الملل کتاب، جلسه دیگری به درخواست وی در غرفه کشور قطر - که مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود - با حضور نماینده امور بین‌الملل کانون برگزار شد.

اسماء عبداللطیف صالح الحمزه الکواری در این جلسه یکی از کتاب‌های خود با عنوان «دره حنظل» را که به‌صورت دو زبانه فارسی و عربی به چاپ رسیده است به تعداد بیش از ۱۰۰ جلد به کتابخانه‌های کانون اهداکرد. در این مراسم رئیس کتابخانه‌های ملی قطر نیز حضور داشت.

همچنین پیرامون خرید حق نشر کپی رایت برخی از کتاب‌های کانون پرورش فکری مذاکره‌هایی صورت گرفت و انعقاد قرارداد به بازگشت وی به کشور قطر و دریافت پیش قرارداد از سوی امور بین الملل کانون موکول شد.

کشور قطر با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب متعدد در شهر دوحه، پایتخت این کشور نگاهی ویژه به صنعت نشر و گسترش آن به‌ویژه کارهای ترجمه در حوزه کتاب کودک و نوجوان دارد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و به‌صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =