زیرساخت‌های فرهنگی جامعه از کانون شکل می‌گیرد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌غربی در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: برای تقویت بنیه‌ی فرهنگی جامعه باید از پایه و اساس شروع کرد و کانون همان نقطه‌ی آغاز برای ایجاد بسترهای فرهنگی است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی در این دیدار با تاکید بر نقش موثر برنامه‌های کانون در ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح فکری کودکان و نوجوانان افزود: تاثیر کانون به لحاظ بهره‌مندی از ظرفیت مربیان توانمند و متخصص بسیار چشمگیر و مهم است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌غربی نقش کانون در کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز کاربردی خواند و تصریح کرد: کانون با سوق دادن تمایل کودکان به سمت فعالیت‌های کتاب‌محور و مطالعاتی، تا حد زیادی می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های فضای مجازی شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، آمادگی خود را برای کمک به توسعه‌ی طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعلام می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این دیدار با اشاره به رسالت اصلی و کتاب محور کانون در کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان، کانون آذربایجان‌غربی را از مراکز موفق کشور در کسب عناوین ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

زهرا آب‌سوران با تاکید بر لزوم تحقق سیاست‌گذاری‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌ی فرهنگی گفت: درخشش اخیر عضو کانون ارومیه در مسابقه بین المللی هنرهای تجسمی لوئی فرانسوا کشور فرانسه، درخشش عضو کانون ماکو در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان کاناگاوای کشور ژاپن و کسب عنوان موزه برگزیده کشور توسط موزه کودک ارومیه جدیدترین موفقیت‌هایی هستند که در سال جاری توسط کانون استان کسب شده‌اند.

وی افزود: تمام فرآیندهای برنامه‌ریزی تا اجرای کارگاه‌های کانون بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای، رویکردهای مدیرعامل و معاونت فرهنگی ستاد کانون کشور و اهداف پیش‌بینی شده کانون استان طرح‌ریزی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =