نشستی با رویکرد"صیانت از جمعیت و فرزندآوری"  برگزار شد

نشست جمعیت و فرزندآوری با عنوان «خانواده دوستدار فرزند» با حضور کارشناسان حوزه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعی از همکاران ستاد، مسئولین و مربیان مراکز استان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، همزمان با هفته جعیت، نشست «خانواده دوستدار فرزند» در روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه  با حضور مریم حق گو کارشناس ارشد مامایی و سحر شبانی کارشناس ارشد روانشناسی خانواده برگزار شد.

 در ابتدای نشست مریم حق گو، کارشناس مامایی با اشاره به مبحث تحکیم خانواده و فرزند آوری گفت:  فرزند آوری امری غریزی است و ابعاد مختلف زندگی زن و شوهر را تغییر می‌دهد. زن و مرد در جایگاه مادر و پدر وارد مرحله جدیدی از رشد و بلوغ عاطفی و روانی می‌شوند. وی در ادامه به لزوم تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درباره فرزند آوری از همان اوایل ازدواج، اشاره کرد و گفت: بهتر است که همسران در همان اوایل ازدواج، با هم گفتگو کنند و با مشاور نیز در این خصوص مشورت کنند، حق گو به معایب فرزند آوری درسن بالااشاره کرد و انجام مشاوره‌های پیش از بارداری را ضروری دانست.

در ادامه نشست، سحر شبانی، روانشانس خانواده معایب تک فرزندی را بیان  کرد و به تشریح آسیب های تک ‌فرزندی در سه سطح فرزندان، خانواده‌ و جامعه پرداخت  .

شایان  ذکر  است  :در  ادامه جلسه کارشناسان  دانشگاه علوم  پزشکی  به سوالات همکاران  در  خصوص مباحث مطرح شده  پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =