همکاری در زمینه‌ی گسترش فعالیت‌های فرهنگی کانون در استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: رسالت کار کانون، دمیدن هوای تازه‌ی فرهنگی در دورترین نقاط است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیران کل کانون و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی«ره» برگزار شد.

معصومه هادی با تبریک فرارسیدن سالروز حماسه‌ی سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر گفت: امروز با وجود تغییر شکل تهاجم‌ها، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این چالش‌هاست.

وی سپس با ارایه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های انجام شده‌ی کانون در قالب امداد فرهنگی و پیک امید در سراسر استان، از بازخورد مثبت این برنامه‌های از سوی مردم و مسئولان سخن گفت و ادامه داد: گسترش این برنامه‌ها، که آگاهی‌بخشی، توانمندسازی و مثبت اندیشی از پیامدهای آن است، می‌تواند ما را در انجام رسالت فرهنگی‌مان موفق‌تر کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این بخش از سخنان خود گفت: رسالت کار کانون، دمیدن هوای تازه‌ی فرهنگی در دورترین نقاط است و ما زمانی می‌توانیم به تحقق آن امیدوار باشیم که همه‌ی مسئولان احساس وظیفه کنند و به میدان بیایند.

هادی با اشاره به کارآمدی کتابخانه‌های سیار کانون در ارایه‌ی خدمات کانون به کودکان و نوجوانان نقاط دور دست استان، با عنایت به داشتن بالاترین آمار کودک و نوجوان در کشور، گفت: برای ایجاد و گسترش این ابزار مهم نیازمند همکاری و همراهی دغدغه‌مندان عرصه‌ی فرهنگ هستیم.

مدیرکل کانون در پایان ضمن تشکر از همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام«ره» در اجرای برخی از برنامه‌های کانون، خواستار ادامه‌ی این همکاری‌ها شد .

در ادامه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی«ره» گفت: برای شکل‌گیری و تثبیت انقلاب، شهیدان زیادی تقدیم شد و امروز هم وظیفه‌ی ما بسیار سنگین است.

علیرضا راشکی سپس عنوان کرد: توجه به مسایل فرهنگی در استان باید اولویت همه‌ی ما باشد به خصوص در حوزه‌ی کودک و نوجوانان، که زیباترین دوره‌ی زندگی هر کسی است.

وی با بیان اینکه خود روزی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زاهدان بوده، از خاطرات حضور در کانون گفت و افزود: آینده‌ی هر شخصی در دوران کودکی شکل می‌گیرد و ما وظیفه داریم از آنان، در این دوره‌ی حساس زنگی مراقبت کنیم و فضای لازم را برای آنان فراهم کنیم.

راشکی در پایان اظهار امیدواری کرد بتوان با شناخت نیازها، راه‌هایی برای گسترش کتابخانه‌های سیار یافت تا خدمات بیشتری به کودکان و نوجوانان ارایه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =