بازدید از بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی توسط اعضای مرکز شماره دو کانون اردبیل

در هفته میراث فرهنگی و گردشگری اعضای مرکز شماره دو کانون پرورش فکری اردبیل از مجموعه تاریخی و جهانی بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که شاهکاری از هنر و معماری ایرانی محسوب می‌شود، بازدید کرده و با این میراث کهن آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی و باهدف آشنایی اعضا با اماکن تاریخی و دیدنی، برنامه بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه مردم‌شناسی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و به همت مربیان مرکز شماره دو کانون اردبیل انجام شد.

در این برنامه، مربیان باهدف معرفی مثل‌ها و متل‌ها، ماجرای «کریم‌خان و مرد چاپلوس» را در صحن «گنبد الله الله» برای اعضا قصه‌گویی کردند؛ در ادامه اعضا با سفالینه‌ها، سنگ‌نوشته‌ها، آثار و ابنیه‌ی موجود در قسمت چینی‌خانه‌ی بقعه شیخ صفی‌الدین آشنا شدند.

هم‌چنین لیلا نظمی مربی هنری مرکز با معرفی نقوش نقش بسته بر روی آثاری چون گلیم‌ها، قالی‌ها و سفالینه‌ها، کارگاه چاپ را با استفاده از نماد پرنده‌ی روی گلیم عنبران برگزار کرد.

معرفی آداب‌ورسوم کهن مردم اردبیل در برگزاری مراسم‌های جشن و شادی، موضوع کارگاه نقاشی بود که با همراهی اعضای مرکز برگزار شد.

شایان‌ذکر است، مجموعه پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در مرکز شهر اردبیل یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در استان است که این روزها نخستین انتخاب مسافران برای بازدید در شهر اردبیل محسوب می‌شود؛ این پایگاه جهانی که در سال ۲۰۱۰ میلادی در کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است یکی از ۲۶ اثر ثبت جهانی ایران به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =