اعضای کانون سمنان، یاوران برق می‌شوند

طرح «یاوران برق» با مشارکت کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق سمنان، تابستان ۱۴۰۱ در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ابوالفضل همتی مدیر دفتر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان به‌همراه مهدی زمانی رئیس اداره امور فرهنگی و ارتباطات مردمی، سیدبهروز کسائیان مدیر دفتر مدیریت مصرف برق و وحید تیموری کارشناس مدیریت مصرف برق به‌منظور گسترش همکاری و هم‌اندیشی، پیش از ظهر دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ با فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارشناسان فرهنگی و هنری این حوزه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

همتی ضمن قدردانی از همکاری و همراهی کانون پرورش فکری در اجرای برنامه‌های مشارکتی پیش از همه‌گیری بیماری کرونا، این‌مجموعه را یکی از مراکز اثرگذار در حوزه‌ی کودک و نوجوان دانست و خواستار همکاری بیش از پیش و بهره‌گیری از ظرفیت مربیان و فضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون شد.

وی درخصوص اجرای فراخوان‌ها و مسابقاتی مانند نقاشی، نمایش خلاق عروسکی، بازدید از ایستگاه‌های نیروی خورشیدی، پست‌های برق، آموزش نحوه‌ی توزیع برق و...، قول همکاری داد و گفت: برآیند این فعالیت‌ها را در قالب چاپ و انتشار کتاب، برگزاری نمایشگاه و... به مخاطبان کودک و نوجوان انتقال خواهیم داد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع برق استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طرح «یاوران برق» تابستان سال جاری ویژه اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، اجرا و برای تمام آن‌ها کارت مخصوصی صادر می‌شود تا موارد آموزشی را در خانواده‌های خود تعمیم دهند.

همتی در پایان سخنانش با توجه به نامگذاری هفته‌ی اول تیرماه به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، پیشنهاد داد تا با دعوت از اعضای کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه‌ای در قالب افتتاحیه برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های ایمنی در برق در سالن اجتماعات اداره‌ برق یا کانون پرورش فکری برگزار شود.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از نگاه مثبت کارشناسان اداره برق به فعالیت‌های اثرگذار کانون پرورش فکری به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مربیان این‌مجموعه پرداخت.

وی با اشاره به تأثیر آموزش غیر رسمی و غیر مستقیم در انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و آموزه‌های اجتماعی بر نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت مصرف در کودکان و نوجوانان با استفاده از زبان ادبیات و هنر تأکید کرد.

معدنی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص عضویت فرزندان کارکنان اداره برق و حضور در کارگاه‌های تخصصی ترم تابستان، اجرای فراخوان ادبی در دو بخش شعر و داستان با درون‌مایه طنز و چاپ آثار برتر در قالب مجموعه‌کتاب، حضور مستقیم کارشناسان اداره برق در مراکز فرهنگی‌هنری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب بازدیدهای علمی، برگزاری مسابقه نقاشی و ورکشاپ هنری، برگزاری نشست‌های نقد و گفت‌وگو و آثار تولیدی در رشته‌های سرود و نمایش عروسکی و... مطالبی بیان کرد.

راحله دانایی کارشناس هنری کانون سمنان در بخشی از این دیدار با ارائه‌ی گزارش کوتاهی از روند اجرای کارگاه‌های تخصصی ویژه کودک و نوجوان درخصوص برگزاری فراخوان استانی نقاشی و ورکشاپ هنری با موضوع برق، اجرای نمایش عروسکی به شیوه‌ی میکرو تئاتر، تبدیل داستان‌های برق به نمایش و...، پیشنهاداتی عنوان کرد.

طاهره جعفرزاده کارشناس روابط‌عمومی کانون سمنان نیز در این دیدار درخصوص بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و همکاری در بازنشر پوسترها، تراکت، پیام‌های آموزشی و... در گروه‌های مجازی، پیام‌رسان‌های داخلی و...، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، مقرر شد پس از بررسی نهایی مصوبات جلسه و بازبینی موضوعات بیان‌شده، زمان اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشنهادی، تعیین و اعلام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =