هدف کانون، ارتقای سطح امانت و مطالعه کتاب در بین کودکان و نوجوانان است

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، یکی از اهداف اصلی کانون را ارتقای سطح امانت و مطالعه کتاب در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها عنوان کرد که امسال همچون سال‌های گذشته و با قوت بیشتری در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کامرانی با اشاره به برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ کانون گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس پس از برگزاری شورای فرهنگی کارشناسان و بررسی فعالیت‌های پیشنهادی ستاد و مراکز استان، برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدتی را پیش‌بینی کرد که اهداف اساسی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته‌ی مدیر کل کانون فارس، برای اجرای شایسته‌ی این فعالیت‌ها از خرد و هم‌فکری جمعی استفاده می‌شود و بهترین راه‌کارها و شیوه‌ها بررسی و در دستور کار قرار می‌گیرد.

کامرانی در ادامه گفت: این کار در راستای مدیریت تحول‌آفرین گام خواهد برداشت چرا که توسعه، توانمندسازی، ایجاد انگیزه، نشاط، امید و پویایی کارکنان و مجموعه از جمله راهبردهای مدیریتی این سازمان است و «چه‌ها» جای خود را به «چطورها» خواهد داد.

مدیر کل کانون فارس  به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز اشاره کرد. به گفته‌ی او،  با توجه به راهبرد کانون کشور مبنی بر مرکز محوری و مربی‌محوری بودن فعالیت‌ها، دسته‌بندی برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های با محوریت و مشارکت مراکز فرهنگی هنری کانون  و برنامه‌های ستاد استانی قابل اجراست.

ارتقای سطح امانت و مطالعه کتاب در اعضاء و مربیان، کیفیت‌بخشی به محتوای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با نگاه بر ارزش‌های دینی، ملی و شعائر مذهبی، به‌کارگیری روش‌های جذب و پایدارسازی اعضاء با استفاده از برنامه‌های فرآیند محور، معرفی شایسته قابلیت‌های کانون به والدین و جامعه با اجرای برنامه‌های خانواده محور، توسعه فعالیت‌های خلاق و گروهی با هدف تشویق و بالا بردن انگیزه، خلاقیت و تقویت همدلی و مشارکت در مربیان، توجه به رویدادهای محیطی و آسیب‌هایی که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، نظیر فضای مجازی با اتخاذ تدابیر خلاقانه و اثرگذار،  اهداف کانون فارس در سال ۱۴۰۱ است که کامرانی به آن‌ها اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =