توسعه خدمات کانون پرورش فکری در شهرهای رامسر و کتالم

در دیدار مدیرکل کانون مازندران با فرماندار و مسؤولان شهری و روستایی رامسر و کتالم، که با همراهی معاون اداری مالی کانون و مسؤولان مراکز رامسر و کتالم صورت گرفت؛ برای توسعه کانون پرورش فکری رایزنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مدیرکل این کانون در دیدار با فرماندار شهرستان رامسر و کتالم به معرفی کانون پرداخت و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهری، کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و کتاب‌خانه پستی استان را در شکوفایی استعدادها و تربیت کودکان و نوجوانان موثر عنوان کرد.
محمدعلی یزدان شناس به فعالیت دو مرکز رامسر و کتالم در این شهرستان اشاره نمود و با تاکید بر پروژه سالن نمایش کانون رامسر، خواستار حمایت فرمانداری نسبت به تکمیل این پروژه شد.
تاکید بر توسعه طرح کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، با حمایت فرماندار و خیران از دیگر نکات طرح شده مدیرکل کانون در نشست با فرماندار رامسر بود.
فرماندار رامسر نیز با تقدیر از نقش و تاثیر  کانون پرورش فکری در حوزه تربیتی و فرهنگی تصریح کرد:  تعامل بین کانون و سایر سازمان‌ها می تواند در توسعه فرهنگی و شکوفایی کودکان و نوجوانان مفید باشد .
ابراهیم شیرود عشوریان به حضور کودکان و نوجوانان منتخب رامسری در فرمانداری  که از سوی کانون شهرستان رامسر صورت پذیرفت اشاره داشت و افزود:  آشنایی با مطالبات و  دغدغه‌های این قشر می تواند در برنامه ریزی و تصمیم گیری به مدیران یاری رساند.
وی بر همین اساس قول داد تا ضمن نشست با کودکان منتخب کتالم، پای صحبت‌های این قشر از آینده سازان جامعه بنشیند.
شیرود عشوریان همچنین از حمایت خود و معرفی خیران برای توسعه طرح کتاب‌خانه سیار روستایی رامسر خبر داد. 

در ادامه این سفر کاری، مدیرکل کانون با شهردار رامسر نیز دیدار داشت. وی با توجه به اجرای طرح شهر دوست‌دار کودک در رامسر گفت: پرورش کودک در جهان یک برنامه فرایند محور است که مبتنی بر آن می توان به نتایج خوبی دست یافت.
یزدان شناس با تاکید بر این نکته که؛ کاهش آسیب ها در سالهای آینده منوط به برنامه و عمل امروز است، به تشریح اهداف و چشم انداز کانون پرورش فکری پرداخت و  اضافه داشت: در کانون بیشتر به فرایند توجه داریم تا برآیند. بر همین اساس توجه به مهارت‌های زندگی،  تعامل اجتماعی، تقویت کار گروهی و سایر مهارت‌ها در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و کتاب‌خوانی به کودک آموزش و تعلیم داده می شود.
وی ضمن تقدیر ازحضور ارزشمند همکاران کانون رامسر در فرایند راه اندازی «شهر دوست‌دار کودک» و حمایت شهرداری از این ظرفیت، گفت: شهرداری‌ها می توانند مرجع موثری در توسعه این طرح باشند.
علی امین شاد، شهردار رامسر نیز با مهم خواندن کانون اظهار داشت: این نهاد فرهنگی با توجه به استراتژی بلند مدت خود، ظرفیت متفاوتی برای زیست شهروندانی  آگاه و توانمند ایجاد می‌نماید.
وی در خصوص شهر دوست‌دار کودک افزود: سازمان شهرداری مبتنی بر  ساخت زیرساخت‌های شهری متناسب با نیاز کودکان به  این نتیجه رسیده‌است  که آینده موفق سرزمین ایران در گروه سرمایه گذاری برای کودکان امروز خواهد بود.
گفتنی است: مدیرکل کانون مازندران با بخشدار مرکزی رامسر نیز دیدار داشت که در خصوص اهمیت طرح ‌کتاب‌خانه‌های سیار روستایی برای ارایه خدمات به کودکان مناطق روستایی بحث و گفتگو شد.
در این دیدارها  مسؤولان مراکز رامسر و کتالم نیز به بیان طرح‌ها و برنامه‌های کانون پرداختند .
همچنین، مدیرکل کانون مازندران در بازید از مراکز فرهنگی هنری رامسر و کتالم از نزدیک روند اجرایی فعالیت‌های مرکز را مورد بررسی قرار داد و در صحبت با همکاران این مراکز به بررسی مشکلات و دغدغه‌های مرکز و همکاران پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =