کودکان مناطق کم‌تر برخوردار مهمان مرکز تخصصی علوم کانون شدند

با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست همزمان با روز جهانی تنوع زیستی کودکان مناطق کم‌تر برخوردار مهمان موزه‌های کانون شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست کودکان محلات کم‌برخوردار آیت‌الله غفاری و دو هزار از اکوسیستم جانوری مرکز تخصصی علوم کانون بازدید کردند.

در این بازدید که در هفته موزه برگزار می‌شد؛ محیط‌بان علی کریمی توضیحات مفصلی راجع به عرض‌های مختلف جغرافیایی، پوشش گیاهی و جانوری هر کدام از اکوسیستم‌ها مجموعه ارائه داد.

این محیط‌بان با اشاره به لزوم مراقبت از گونه‌های مختلف خصوصا گونه‌های در معرض خطر مطالبی راجع به خرس سیاه آسیایی نماد استان هرمزگان، بیان داشت.

در همین راستا خبرهای رسیده از کانون بستک حاکی از اجرای کارگاه ساخت اکوبریک در این مرکز فرهنگی هنری است.

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی پیمان‌نامه‌ای توسط اعضا و مربیان این مرکز در حفظ محیط زیست و حمایت از گونه‌های زیستی زمین قرائت شد.

در ادامه کارگاه ساخت اکوبریک در این مرکز فرهنگی هنری توسط مربیان فرهنگی این مرکز اجرا شد.

گفتنی است اِکوبریک نوعی بلوک یا آجر ساختمانیست که کاملا از پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت ساخته می‌شود.

زهرا رحمانی مسئول این مرکز در این رابطه اظهار داشت: در این روش معمولا بطری‌های پلاستیکی آب معدنی، نوشابه، دلستر و... بهترین نوع برای ساختن اکوبریک یا اکو آجرها می‌باشند. 

وی افزود: در زندگی روزانه‌ی ما انسان‌ها زباله‌های پلاستیکی به مقدار زیاد تولید می‌شود، که اکثر این زباله‌ها غیر قابل بازیافت می‌باشد. اما با این ماده(بطری های پلاستیکی غیر بازیافت) و با پر کردن این بطری با پلاستیک خشک و تمیزی که غیرقابل بازیافت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =