تربیت دینی به عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین در کف مراکز خود را نشان دهد

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در وبینار مسئولان مراکز کانون استان بر تربیت دینی و اولویت دادن به جهاد تبیین در برنامه‌های مراکز کانون تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی در این وبینار که ظهر دیروز سوم خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد در جمع اعضای شورای فرهنگی و مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی ضمن گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و شهدای جنگ تحمیلی به ویژه عملیات بیت المقدس گفت: سوم خرداد از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و برگ زرینی در تاریخ مقاومت و حماسه سازی مردم ایران اسلامی بود که  به آزاد سازی خرمشر منجر شد و ضربه‌ای محکم بر پیکره استکبار جهانی زد.

حمیدی با اشاره‌ای به مسایل روز جامعه و با استناد به شورای اداری استان، طرح مردمی سازی یارانه‌ها را برای ادامه حیات اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد و همکاری، همراهی و کمک در اجرای این طرح را خواستار شد.

وی موضوعات اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، مدیریتی، مطبوعاتی را بخشی از عرصه‌های جهاد تبیین دانست و ادامه داد: نسل مخاطب کودک و نوجوان ما الگو پذیری زیادی از مربیان کانون دارند و لازم است علاوه بر این‌که در رفتار و کردار الگو آنان باشیم،  الگوهای متعدد از قبیل بزرگان دینی، امام راحل و ... را به آنان معرفی کنیم.

رییس شورای فرهنگی کانون استان، معرفی ایام الله‌ها، امر به معروف و نهی ازمنکر، توجه به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، مهدویت، نماز، وجدان کاری و انضباط اجتماعی و برشمردن دستاوردهای  انقلاب اسلامی  را از موضوعات نیازمند تبیین دانست و خواستار  توجه بیشتر مربیان کانون به این موارد شد.

حمیدی در اولین وبینار مسئول مراکز کانون استان در سال جاری، سال ۱۴۰۰ را با تلاش‌های کارکنان این مجموعه سال طلایی کانون استان دانست و با اشاره‌ای به اهم برنامه‌های سال گذشته گفت: موففیت‌های زیاد اعضای مراکز کانون استان در عرصه‌های مختلف، کسب رتبه دوم در ارزیابی دستگاه‌های فرهنگی استان، پیگیری انتقال اسناد مراکز کانون و مرکز شماره یک بیرجند به عنوان هدیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به کودکان ونوجوانان استان، راه اندازی مرکز تخصصی هنر در بشرویه، حضور پررنگ مربیان و قصه گویان استان در جشنواره بین المللی قصه‌گویی، اجرای طرح پیک امید، تجهیز مراکز کانون از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی، برگزاری منظم انجمن‌های مختلف، برگزاری  کارگاه‌های تخصصی، افزایش ساعت مربیان پاره وقت و تبدیل وضعیت استخدامی تعدادی از کارکنان بخشی از دستاوردهای کانون در سال گذشته بود که در سایه تلاش و همراهی همکاران محقق شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تربیت  دینی در کف مراکز خود را نشان دهد گفت: در سال جاری نوآوری و خلاقیت در توجه به تربیت دینی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل کانون استان در ادامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مراکز کانون از برگزاری یادواره شهدای کانون خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک یادواره ۲۲ عضو کانون و تنها شهید مربی کانون استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است در ادامه‌ی این نشست مجازی فاطمه آدینی، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان به تشریح برنامه‌های فرآیند محور مراکز کانون در استان پرداخت.

ارایه مباحث مربوط به برنامه‌های فرهنگی، هنری استان توسط کارشناسان این حوزه و نیز  مباحث مربوط به پوشش خبری برنامه‌ها، برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه نماز و سه شنبه‌های مهدوی از مواردی بود که علی رضازاده کارشناس روابط عمومی کانون استان به آن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =