ویژه برنامه‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان خراسان جنوبی به مناسبت گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر ویؤه برنامه‌های مختلفی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی ، همزمان با سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر، با هدف گرامی‌داشت این مناسبت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح مراکز کانون استان به مرحله‌ی  اجرا درآمد.

 نخل‌های ایثار و مقاومت ویژه برنامه‌ی مرکز کانون پرورش فکری فردوس

در این برنامه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و استقامت و پایداری ملت ایران برگزار کودکان ونوجوانان با حضور در کارگاه سفال این مرکز ضمن  آشنایی با حماسه آزاد سازی خرمشهر و اهمیت آن، اقدام به تولید درخت‌ نخل و گل لاله و... با استفاده از هنر سفال‌گری کردند.

غبار روبی مزار شهدا در شهرستان سربیشه

جمعی از کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری سربیشه به همراه مربیان خود با حضور در مزار شهدای این شهر و قرائت فاتحه و اهدای گل، گلزار این شهدا را غبار روبی و با آنان تجدید میثاق کردند.

گفتنی است برگزاری کارگاهای مختلف هنری، قصه‌گویی، معرفی وقایع و معرفی کتاب و مسابقه‌ی «سخنی از بزرگان»از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر بود.

ایستگاه نقاشی خرمشهر آزاد شد در مرکز فرهنگی و هنری فراگیر قاین

هم‌زمان با گرامی‌داشت روز سوم خردادماه و حماسه آزادسازی خرمشهر مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین با مشارکت دبستان شهید باهنر ایستگاه فرهنگی خرمشهر آزاد شد را برگزار کرد.

این ایستگاه با هدف آشنایی کودکان با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت‌،معرفی واقعه آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس در دبستان شهید باهنر با حضور جمعی از این دانش آموزان این دبستان به مرحله ی اجرا درآمد.

معرفی حماسه سوم خرداد ماه، معرفی کتاب «عبور از کارون»، شعرخوانی و ساخت کاردستی به روش کاغذ و تا از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایستگاه هنری بود.

ویژه برنامه‌ی بر فراز آزادی در کانون پرورش فکری نهبندان

هم‌زمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر مربیان کانون پرورش فکری مرکز نهبندان در ویژه برنامه‌ی برفرازآزادی میهمان تعدادی از  دانش آموزان مدارس این شهربودند.

گفتنی است معرفی وقایع آزادسازی خرمشهر، قصه گویی ،معرفی کتاب «کام یوسف» وشعرخوانی ازکتاب «صدای بال لک لک‌ها» ،نوشتن متن ادبی باموضوع سلام خرمشهر، معرفی شخصیت محمدجهان آرا و زندگینامه‌ی این شهید  و اجرای سرود سلام فرمانده از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این مرکز فرهنگی و هنری به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر بود.

گرامی‌داشت سوم خرداد ماه در مرکز فرهنگی و هنری سرایان

مرکز فرهنگی وهنری کانون در شهرستان سرایان نیز با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری این مناسبت را گرامی‌داشت. 

گفتنی است کودکان ونوجوانان شرکت کننده در این برنامه علاوه بر فضا سازی مرکز با شرکت در کارگاه‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب، شعر خوانی و کاردستی با حماسه بزرگ آزاد سازی خرمشهر بیشتر آشنا شدند.

ایستگاه نقاشی اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف

کودکان ونوجوانان عضو کتابخانه سیار روستایی کانون در دبستان ۱۲ بهمن شهرخوسف نیز با شرکت در ایستگاه نقاشی، ضمن آشنایی با مناسبت آزاد سازی خرمشهر، نقاشی های زیبایی خلق کردند.

بادبادک‌های کودکی در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه بیرجند

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه بیرجند با آشنایی با شجاعت و مقاومت مردم خرمشهر، حس شور و نشاط و دوستی وطن، را ویژه اعضای گروه سنی نوباوه(۴+) برگزار کرد.

بر اساس این خبر؛ مربیان  این مرکز از  روزهای سخت خرمشهر و اتفاق‌هایی که برای کودکان آن شهر افتاده بود صحبت کردند سپس با همراهی والدین کارگاه بادبادک سازی را برگزار شد و اعضای مشارکت کننده، به یاد شادی کودکان خرمشهر در روز آزادی شهرشان از چنگال دشمن با بادبادکهای‌شان بازی کردند.

گرامی‌داشت سوم خرداد در کانون پرورش فکری بشرویه

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر نمایشگاهی از کتاب‌های متناسب با موضوع خرمشهر، شهادت و... دراین مرکز فرهنگی و هنری کانون برپاشد.

گفتنی است اعضا با شعر خوانی از کتاب‌های «صدای بال لک لک‌ها«، «ای میهن من ایران» با مفاهیم ایثار، شهادت و وطن دوستی  آشنا شدند.

معرفی شخصیت شهید جهان‌آرا و معرفی وقایع و ایام آزاد سازی خرمشهر از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود.

قرار سرخ اعضای مرکز شماره ۲ طبس در جوار مزار شهدای گمنام

اعضا و مرببان مربیان مرکز شماره ۲ طبس با اجرای ویژه برنامه‌هایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر بار دیگر تعهد و علاقه خود را به آرمان‌های امام و شهدا نشان دادند.

گفتنی است، برپایی کارگاه اوریگامی ساخت کبوتر، اجرای سرود سلام فرمانده، غبارروبی مزار شهدای گمنام، برپایی ایستگاه کلاژ در جوار مزار شهدای گمنام برنامه‌هایی است که به مناسبت سوم خرداد از سوی  مرکز شماره فرهنگی و هنری شماره ۲ طبس اجرا شد.

گرامی‌داشت آزاد سازی خرمشهر در مرکز شماره یک طبس

به‌مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در مرکز شماره یک طبس نیز کارگاه نقاشی‌، کارگاه سفال و کارگاه ادبی برگزار شد و اعضای این مرکز در برنامه معرفی سرزمین با خرمشهر آشنا شدند و شهید جهان‌آرا را بیشتر شناختند.

گرامی‌داشت سوم خرداد در مرکز کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند  

اعضا و مربیان مرکز شماره ۲ بیرجند در سومین روز خرداد ماه با حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان بیرجند، ضمن تجدید بیعت با شهدا، با حماسه سوم خردادماه آشنا شدند.

 معرفی وقایع و ایام، و معرفی شهر خرمشهر و معرفی شهید جهان آرا از دیگر برنامه های اجرا شده در سالروز آزادسازی خرمشهر بود.  

در چهارم خرداد نیز فیلم سینمایی "روز سوم" به مناسبت آزادسازی خرمشهر اکران شد و مربیان و اعضا به نقد و بررسی فیلم پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =