برگزاری نشست باشگاه نقدنامه  با عنوان "عاطفه ابری که از آن شعر می بارد "

چهاردهمین نشست  باشگاه نقد ادبی کانون پرورش فکری استان اصفهان با مشارکت مجازی ۱۵۰ نفر از کارشناسان ، اعضا و مربیان درروز سه شنبه سوم خرداد 1401 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، خانم نفیسه نصیری منتقد ، پژوهشگر و مهمان ویژه باشگاه نقدنامه در این نشست مجازی ضمن تعریف عاطفه درشعر و انواع آن به تاثیر گذاری عاطفه شعر برمخاطب پرداخت و گفت: عاطفه حالت اندوه ، شادی ، یاس ، امید و حیرت است که حواس عینی و ذهنی برای شاعر ایجاد می کند وشاعر تلاش می کند این حالت و احساس را به وسیله کلمات انتقال بدهد . 
منتقد میهمان نشست از تاثیری گذاری عاطفه شعری بر مخاطب و همین طور به  انواع عاطفه اشاره کرد که شامل عاطفه فردی ، اجتماعی و انسانی می باشد .
در ادامه اعضای نوجوان مکاتبه ای و مراکز استان باشگاه نقدنامه تحلیل های زیبا و برداشت های خود را در رابطه عنصر  عاطفه در شعرهای  "سیلوراستاین "بیان کردند .
درپایان نشست خانم نصیری بیان کرد :  شعری زنده و کامل است که عاطفه با دیگر عناصر شعری آن به خوبی گره خورده باشد  و در ادامه نوجوانان هم‌ با خانم نصیری  هم عقیده بودند که شعرهایی ماندگار و جهانی می شوند که از عاطفه ای انسانی و بشری سرشار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =