سوم خرداد از حماسه‌های ماندگار در تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس است

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به مناسبت گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر ویژه برنامه‌های مختلفی از سوم خرداد که حماسه‌های ماندگار در تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس را برگزار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ همزمان با سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر، با هدف گرامی‌داشت این مناسبت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون استان اجرا شد.

به رنگ پرواز ویژه برنامه مرکز فرهنگی هنری قیدار کانون زنجان

زینب علی بیگلو مربی مسئول امور فرهنگی مرکز قیدار گفت: مربیان مرکز فرهنگی هنری قیدار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در تعامل شایسته با مدارس دخترانه رجحان و پانزده خرداد شهر قیدار نبی (ع) با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

مربیان مرکز فرهنگی ‌هنری قیدار با اجرای ویژه برنامه (به رنگ پرواز) فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به‌ مناسبت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی با عملیات بیت‌المقدس، انتقال مفاهیم اسلامی و ارزش‌های انقلاب به مخاطبان کودک و نوجوان، گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، در مرکز فرهنگی‌هنری قیدار، فعالیت اسلامی و دینی، جایگاه شهید و شهادت در قرآن و احادیث و نمایشگاه مجازی عکس «یاد یاران» به‌ مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به‌ منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی وقایع هشت ‌سال دفاع مقدس با حضور معلمان و دانش آموزان، جمعی از مسئولان شهرستانی، خانواده شهدا، جانبازان، اعضا و والدین گشایش یافت.

ویژه‌برنامه راویان خرمشهر با هدف معرفی شخصیت و زندگی شهید محمد جهان‌آرا و برگزاری کارگاه بحث کتاب «تانک آزوها» از برنامه‌های ادبی مرکز بود.

در بخش بعدی برنامه اعضا در کارگاه کتابخوانی و معرفی کتاب (ای ابراهیم، شهر بی‌خاطره) و کارگاه قصه‌گویی (اسم من چفیه است، خوابی پر از شکوفه و شاپرک، اسم من یک پلاک است) شرکت نمودند.

سپس دانش آموزان فعال مرکز و مدارس در تهیه و تنظیم پادکست (ایثار تا رویش) شرکت نمودند.

در پایان برنامه اعضای هنرمند و دانش آموزان فعال سرود (سلام فرمانده) را یکصدا در فضای کانون مهربانی همخوانی نمودند. 

کتابخانه سیار هیدج

حمید آقایاری مسئول کتابخانه سیار هیدج در گزارشی با اشاره به موضوع سوم خرداد گفت: به مناسبت ۳خرداد سالروز فتح خرمشهر ویژه برنامه‌ای با مشارکت کانون فرهنگی تربیتی رضوان هیدج و مدرسه طالقانی از پایگاه های سیار روستای هیدج برگزار گردید در این برنامه از رشادت‌های رزمندگان اسلام که جان خود را فدای میهن کردند و اجازه ندادند رژیم بعثی عراق خرمشهر را به تسخیر خود در بیاورد صحبت شد.

 در این برنامه صالحی مدیر کانون رضوان از خاطرات دوران جنگ و سنگر سازی در مدارس برای بچه‌ها صحبت کردند و در ادامه نیز اعضای کتابخانه سیار از محل کتابخانه بازدید کردند و بین اعضا مسابقه برگزار گردید و به رسم یادبود جایزه‌هایی به شرکت کنندگان اهدا شد.

ما همه رزمنده‌ایم ویژه‌برنامه مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد

شمسی سهرابی مسئول مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد در گزارشی عنوان کرد:  همزمان با ۳ خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های متنوعی در گرامیداشت این ایام در مرکز فرهنگی هنری زرین آباد ایجرود برگزار شد.

فعالیت‌های اجرا شده شامل معرفی وقایع مربوط به آزادسازی خرمشهر، معرفی شخصیت‌ شهید محمد جهان آرا و معرفی کتاب‌های سقوط خرمشهر، اشغال، آی ابراهیم، خاطرات زرمندگان و خوابی پر از شاپرک بود همچنین بچه‌ها با نقاشی از صحنه‌های جنگ و پیروزی با عنوان ما همه رزمنده ایم، یاد این روز را گرامی داشتند و با ساخت نمادهای مقاومت و ایثار مانند پوتین سربازی و تانک کبوتر آزادی با استفاده از سفال آثار هنری زیبایی با دستان کوچک خود خلق کردند.

مرکز فرهنگی هنری ابهر

فاطمه الهیاری مسئول مرکز فرهنگی هنری ابهر با بیان این موضوع گفت: به مناسبت سوم خرداد آزاد سازی شهر خرمشهر روز ملی ایثار و مقاومت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابهر با حضور اعضا برنامه های متنوعی را اجرا کرد.

معرفی کتاب، قصه‌گویی، مسابقه، خاطره گویی، کارگاه‌های شعر و داستان، نمایش فیلم، و برگزاری ویژه برنامه‌هائی با حضور کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌هایی است که به همین مناسبت اجرا گردیده است.

در پایان به یاد همه شهیدان سرافراز ایران عزیز  سرود "سلام فرمانده" همخوانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =