آثار کانون برگزیده انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان

همزمان با هفتمین مراسم معرفی برگزیدگان انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران (توکا) بزرگداشت عباس جهانگیریان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم ویدئوی بزرگداشت عباس جهانگیریان به نام «روزی که جنگ تمام شد» ساخته‌ حمید ملاحسینی پخش شد و پس از آن مدالیوم خانه‌ تئاتر از سوی ایرج راد و تندیس انجمن و هدیه‌ نقدی از سوی مهدی قلعه رئیس انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان به عباس جهانگیریان اهدا شد.

هدایایی نیز از طرف رئیس موسسه‌ هنرمندان پیشکسوت عباس عظیمی، حمیدرضا شاه‌آبادی و افسون امینی نمایندگان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به او تقدیم شد.

در ادامه این مراسم نخست به مانی کلاته بازیگر نوجوان نمایش «هفت‌خوان کودکان» و مانلی نفر بازیگر کودک نمایش «آرزوهای یک ‌موش کور» و دو بازیگر نوجوان که در نمایش‌های دیگر شرکت داشتند لوح و هدیه اهدا شد.

سپس برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی و جوایز خود را دریافت کردند که از این میان ۴ اثر از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بود.

هیأت داوران در بخش موسیقی از مانی مزکی برای نمایش «بی چیز» قدردانی کرد و موسیقی نمایش «یک روز و دو فصل» را برگزیده و جایزه ویژه این بخش را به امین پروین اهدا کرد.

همچنین در بخش نمایشنامه‌نویسی هیأت داوران ضمن قدردانی از سعید ابک برای نمایشنامه «آرزوهای یک موش کور»، نمایش «بی چیز» را برگزید و از مهدی فرشیدی‌سپهر برای نگارش این متن قدردانی کرد.

در بخش طراحی صحنه نیز حامد زحمتکش برای نمایش «دینگ دینگ دنگ» برگزیده شناخته شد.

هیأت داوران در بخش کارگردانی، ضمن قدردانی از وحید نفر برای نمایش «آرزوهای یک‌موش کور»، مهدی فرشیدی سپهر کارگردان نمایش «بی چیز» را به عنوان برگزیده اعلام و جایزه ویژه خود را به وی اهدا کرد.

دیگر جوایز آثار کانون در بخش بازیگران مرد شامل قدردانی از خالق استواری برای بازی در نمایش «آرزوهای یک موش کور» بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد به مهدی فرشیدی‌سپهر برای بازی در نمایش «بی‌چیز» تعلق گرفت.

نمایش «بی چیز» که از تولیدات سال ۱۳۹۸ مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، با کسب جوایز برگزیده نمایشنامه، کارگردانی، بازیگری مرد و تقدیر در بخش موسیقی بیشترین جوایز را در هفتمین دوره معرفی برگزیدگان انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران (توکا) به خود اختصاص داد.

همچنین تندیس انجمن، لوح قدردانی و هدایا از طرف انجمن و جوایز نقدی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل هنرهای نمایشی به برگزیدگان اهدا شد.

هفتمین دوره معرفی برگزیدگان انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران (توکا) روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =