فعالیت های فراگیرکانون برای بهره مندی کودکان نوجوانان و خانواده

فرهاد آقا بیگی در شورای اداری خراسان شمالی با حضور وزیر آموزش و پرورش از تنظیم برنامه سه ساله کانون با دو محور توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و توسعه زیر ساخت ها خبرداد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان خراسان شمالی در شورای اداری  استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش  برپا شد گفت : با توجه  به دوری کودکان و نوجوانان از فعالیت های اجتماعی به دلیل شیوع کرونا  برنامه  سه ساله ای با دو محور توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و توسعه زیر ساخت ها تنظیم شد.

فرهاد آقا بیگی  با اشاره به اینکه کانون دو نوع مخاطب دارد،   کودکان و نوجوانانی که عضو کانون می شوند و گروه دوم کسانی هستند که امکان دسترسی به کانون را ندارند گفت : باید فعالیت های فراگیری انجام شود تا این افراد نیز از برنامه های کانون بهره مند شوند.

آقا بیگی با بیان اینکه  سه طرح در کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در حال اجرا می باشد گفت : طرح روشنان با سه محور کتاب، نمایش و قصه که علاوه بر کودکان  و نوجوانان، خانواده و جامعه  را نیز تحت پوشش قرار میدهد از جمله این طرح ها می باشدکه تاثیر بسیارخوبی در فعالیت های فرهنگی کودکان و نوجوانان دارد.

او از اجرای  طرح قاصدک  با هدف  توجه به مناطق محروم استان خبرداد و گفت : در این طرح از طریق رابطین فرهنگی و کتابخانه های سیار، کتاب و محصولات فرهنگی برای کودکان  مناطق محروم استان ارسال خواهد شد.

آقا بیگی با اشاره به طرح  پیک امید که طرحی  جهادی است  افزود :  مربیان کانون در مناطقی از استان که با مشکلاتی  از قبیل سیل، زلزله و ...مواجه هستند به صورت جهادی حضور پیدا  کرده و فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان انجام می دهند.

او با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی در  حوزه تئاتر و  نمایش کودک و نوجوانان جایگاه خوبی  در کشور ندارد گفت :  با کمک گرفتن از هنرمندان شهر و حمایت از آنان  در صدد تولید نمایش هایی در حوزه کودک و نوجوان هستیم تا مباحث فرهنگی را به شیوه ای جذاب به آنان منتقل کنیم.

او بیان کرد : در حوزه زیر ساخت ها نیز مرکز آفرینش های هنری کانون آماده افتتاح است و مراحل نهایی را طی می کند.

آقا بیگی با بیان اینکه این مرکزمجهز به پلاتوی تخصصی تئاتر و  استودیوی موسیقی است گفت :این مجموعه  با هدف  پرورش استعداد های کودک و نوجوان و مکانی برای تولید محتوی برای مخاطبین خواهد بود.

او ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه اولین خانه بازی و سینمای کانون  در استان نیز در مراحل نهایی خود قرار دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در پایان عنوان کرد : سه مرکز فرهنگی هنری جاجرم، مانه سملقان و غلامان نیز با متوسط  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به  بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =