اجرای ویژه برنامه فرهنگی و هنری در مراکز کانون استان زنجان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری مجتمع، قیدار، یک، سلطانیه، زرین آباد، ابهر، گرماب، ماهنشان، مرکز ۳ و ۶ کتابخانه سیار ابهر، سیار طارم، سیار چورزق، سیار زنجانرودکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مربیان مراکز فرهنگی‌هنری مجتمع، قیدار، یک، سلطانیه، زرین آباد، ابهر، گرماب، ماهنشان، مرکز ۳ و ۶ کتابخانه سیار ابهر، سیار طارم، سیار چورزق، سیار زنجانرودکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری استان زنجان

به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله مرکز مجتمع کارگاه ویژه کودک و مادر را در مورخه ی ۱۱ خرداد برگزار کرد.

در این روز که با شور و ذوق مادران همراه بود بچه‌ها به همراه مادران در کارگاه ساخت صورتک با گِل خاطره شیرین را به یادگار گذاشتند علاوه بر اجرای کارگاه سفال  برنامه اکران  انیمشن نیز برگزار شد و در پایان با همخوانی شعر دختر توسط مادران و کودکان برنامه به پایان رسید.

ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (ع ) و گرامیداشت روز دختر در مرکز قیدار استان زنجان

زینب علی بیگلو مربی مسئول امور فرهنگی مرکز قیدار اظهار داشت همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ویژه‌برنامه (لبخند خدا) در تعامل مطلوب و شایسته با مدراس «رجحان» و «پانزده خرداد» شهر قیدار نبی (ع) با هدف بزرگداشت ایام مبارک دهه کرامت و سالروز تولد بانوی پاک و ستایش شده و نیکودار حضرت معصومه (س)، افزایش نشاط اجتماعی و تکریم جایگاه دختران در جامعه و خانواده و تجلیل و تحسین از دختران فعال مرکز در بستر برخط و شاد و به صورت حقیقی برگزار کرد.

   ❇️ فعالیت اسلامی با عنوان آئینه عصمت با موضوع بیان احادیث و روایات اسلامی در خصوص  فضایل و مناقب حضرت معصومه (س).

❇️ فعالیت فرهنگی شعرخوانی  با عنوان باغ دوستی، دختر مهتاب و گل امید.

❇️ فعالیت فرهنگی تمرین نقد وگفتگو با موضوع (عظمت حضرت معصومه (س) در کلام وسیره علما).

❇️ فعالیت فرهنگی اجرای قصه با عناوین دختری از جنس نور و نگین قم.

❇️فعالیت فرهنگی کتابخوانی بر اساس کتاب کرامات معصومیه و ستارگان حرم.

❇️ فعالیت فرهنگی به اشتراک‌گذاری پادکست ارمغان هستی.

❇️ فعالیت فرهنگی کارگاه کاردستی (کارت پستال ویژه روز دختر).

❇️ فعالیت فرهنگی و هنری به اشتراک‌گذاری فیلم کوتاه مسافر و دعوت نامه.

❇️فعالیت فرهنگی به اشتراک‌گذاری نشریه الکترونیکی با عنوان حرم تا حرم.

❇️ فعالیت هنری مسابقه عکاسی با عنوان (عکس پدر و دختری) ویژه روز ملی دختر.

❇️ فعالیت فرهنگی و ادبی دیوار نویسی (اگر جای مادرم بودم).

❇️ کارگاه نقاشی گروهی با عنوان (به رنگ امید).

❇️ معرفی و نقد کتاب بر اساس کتاب دختر ماه.

 ❇️ اشتراک‌گذاری نماهنگ دختر آسمان.

به امید آینده ای سبز و روشن برای دختران آفتاب سرزمین ایران، که نغمه‌های شورانگیز آفرینشند و جهان مهربانی‌اش را از نگاه روشن آنان وام می گیرد.

بیایید همگی با هم امیدوارانه و پرتلاش و با آگاهی کامل به سوی آینده‌ای روشن و ارزش‌مند گام برداریم.

ویژه‌ای برنامه میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، مرکز فرهنگی هنری طارم  با مشارکت کتابخانه سیار روستایی آببر

در این جشن  مربیان مرکز برای اعضا دختر فعالیت نقاشی با موضوع شادی و لبخند، معرفی شخصیت حضرت معصومه علیه السلام ، و معرفی کتاب را برگزار کردند.

 هدف از برگزاری این جشن تکریم اعضا دختر، بزرگداشت دهه کرامت، پرورش حس دینی در کودکان بود.

مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان                

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون استان زنجان نیز همزمان با ولادت حضرت معصومه و روز دختر با حضور اعضای کودک و نوجوان و اولیا با همکاری پیش دبستانی هدف برگزار شد که مهمترین این برنامه‌ها عبارت بود از: معرفی وقایع و ایام( ولادت حضرت معصومه و بزرگداشت این ایام)، قصه گویی(دخترک موفرفری)، مسابقات (محافظت از بادکنک)، ایستگاه کاردستی(تاج)، نقاشی(رنگ آمیزی بمناسبت روز دختر)، پخش کلیپ و اهدای جوایز بود. 

مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان                

همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و روز دختر برنامه جشن عبادت برای دختران مرکز زرین آباد برگزار گردید در این برنامه که۵۰ نفر ازدختران به همراه مادران خود حضور داشتند

قصه گویی، معرفی شخصیت حضرت معصومه علیه السلام، اجرای سرود با موضوع روز دختر،اجرای مسابقه حضوری از مهمترین برنامه های اجرایی بود که هدف از برگزاری این برنامه‌ها، بزرگداشت ولادت حضرت معصومه علیه السلام و مقام دختر بود.

کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره                 

برنامه های این مرکز به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر با حضور۳۰ نفر از اعضای کودک، با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری نظیرمعرفی شخصیت، معرفی وقایع وایام، نمایش فیلم، مسابقه، پرسش و پاسخ و تقدیر از برندگان با اهدای جوایز برگزار گردید.

 ویژه برنامه دهه کرامت مرکز ابهر

کانون پرورش فکری ابهر در تاریخ ۱۰ و ۱۱ خرداد برنامه‌های ذیل را به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر برگزار نمود:

· در تاریخ ۱۰ خرداد ویژه برنامه‌ی روز دختر با حضور ۲۰ نفراز اعضا برنامه‌های معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س)، ساخت کاردستی سرمدادی پروانه، قصه‌گویی، نمایش فیلم و مسابقه اجرا شد.

· در تاریخ ۱۱ خرداد جشن روز دختر با حضور ۵۰ نفر از اعضای کارگاه های ویژه والدین آنها برنامه‌های قصه گویی، نمایش فیلم، شعرخوانی، مسابقه برای والدین و اعضا اجرا شد.

 در پایان از میهمانان پذیرایی به عمل آمده و با اهدای هدیه ای از اعضای دختر تقدیر به عمل آمد.

مرکز فرهنگی هنری سلطانیه

در تاریخ ۱۱خرداد۱۴۰۱ هم زمان با زادروز فرخنده حضرت معصومه(س) و روز دختر، در مرکز فرهنگی و هنری سلطانیه، برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری سلطانیه، ویژه برنامه «شکوفه‌های بهشتی» را برای ۲۵ عضو کودک و نوجوان دختر برگزار کرد شعرخوانی، بازی محلی، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، بحث آزاد درباره جایگاه دختران در جامعه، ایستگاه نقاشی و معرفی کتاب کاش تو را می دیدم( فرازهایی از زندگی بانو معصومه(س) از برنامه‌های این مراسم بود.

در حاشیه این برنامه، دختران در قالب اردوی حیاطی و نمایش خلاق، زندگی اجتماعی را در کنار هم تجربه کردند و به عنوان مادران آینده با وظایف مادری آشنا شدند.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳

به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، مرکز شماره سه با حضور در مدرسه شاهد مریم جشنی با عنوان دختران آفتاب برگزار نمود.

در این برنامه بعد از معرفی دهه کرامت، به معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) پرداخته شد  و در ادامه با معرفی کتاب «کاش تو را می دیدم» با موضوع محوری زندگی کریمه اهل بیت و قصه گویی و مولودی خوانی، اجرای برنامه شد.

برگزاری کارگاه‌های کاردستی و سفالگری با موضوع دختران مهربانی با حضور اعضای مرکز نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز بود.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۶

مرکز شماره ۶ زنجان به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها با هدف ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره حضرت فاطمه ‌معصومه (س) در تاریخ ۸ و ۱۱ خرداد برای تعداد ۱۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان دختر برنامه‌هایی با عناوین معرفی شخصیت، قصه گویی، معرفی کتاب، کارگاه کاردستی ساخت تاج گل و ایستگاه گریم صورت را برگزار نمود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴

ویژه برنامه روز دختر این مرکز با حضور ۲۵ نفر از اعضای کودک به همراه ۲۵ نفر از اولیای اعضا به صورت حضوری برگزار شد. در این ویژه برنامه فعالیت های مختلف از قبیل معرفی شخصیت، معرفی وقایع، سفالگری و... بر گزار شد. همچنین معرفی وقایع، شخصیت و پخش کلیپ ویژه میلاد حضرت معصومه (س) به صورت مجازی در گروه های مجازی مرکز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =