نشست هم‌اندیشی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان در این نشست گفت: مربیان و مسوولین مراکز فرهنگی گرامی‌ترین دارایی و سرمایه داشت کانون هستند و مراکز فرهنگی با حضور آنان زنده و تپنده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، روز چهارشنبه نشستی با مسوولان مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار و پیرامون مسائل مختلف نکاتی توسط مدیرکل کانون ارائه شد. 


 حجت‌الله آسمند در این نشست با بیان اهمیت نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های سازمانی گفت: بی‌تردید، پیشرفت، بقا و حرکت کانون در افق‌های ترسیم شده‌ی پیش‌رو، درگرو: تعهد، تخصص، همکاری و هماهنگی نیروهایی است که در مراکز فرهنگی با ایمان و توکل بر خدا برای خدمت هر چه بهتر به کودکان ونوجوانان تلاش می کنند و همه‌ی توان انرژی و وقت خود را صرف شکوفایی استعدادهای آنان نموده‌اند .

 وی در ادامه اذعان داشت: تمامی موفقیت‌های به دست آمده‌ی کانون تا کنون، به صورت مستقیم و غیر مستقیم به تلاش های شبانه روزی همکاران مراکز فرهنگی بستگی دارد  و در سایه‌ی کار گروهی و تیمی آنان تحقق یافته است.
کار گروهی و نوع کامل‌تر آن، کار تیمی، چون بر پایه‌ی شخصیت و توان ذاتی انسان‌ها استوار است، چنانچه به شکل هدفمند و اصولی مورداستفاده و بهره‌برداری قرار گیرد، می‌تواند منجر به نتایج شگفت‌انگیزی گردد.

آسمند در ادامه افزود: خوشبختانه بستر کار گروهی  در بین  مسوولین، مربیان فرهنگی و مربیان پاره وقت، یک باور عمیق است و علاوه بر  این که زنجیره‌ای از ارزش‌های فرهنگی را  در مراکز فرهنگی ایجاد  کرده، باعث ایجاد اعتماد نسبت به یکدیگر و شکل گیری یک هویت هم سو ومشترک، دربین نیروها؛ جهت پیشبرد اهداف بلند مراکز فرهنگی  شده است.

در این  زنجیره، نقش مسوولین مراکز فرهنگی؛ در هدایت نیرو ها و ظرفیت های موجود مراکز فرهنگی ، نقش بسیار تعیین کننده‌ای است. مسوولین مراکز به عنوان یک رهبر و یک سازمان دهنده و یک حلقه‌ی اتصال محکم و موثر در مرکز می‌توانند مربیان را به سوی  پویایی ،سرزندگی و نشاط ،خلاقیت و شکوفایی سوق دهند و با حضور ومشارکت فعال خود در چرخه ی فعالیت های  مراکز ،سطح تعامل و هم افزایی را دربین همکاران  مراکز افزایش دهند .
وی با  بیان چشم انداز ها، اهداف و بر نامه‌های پیش رو  از جمله توسعه‌ی کارگاه‌های تخصصی و تقویت و ارتقا انجمن‌ها، بسط فعالیت انجمن قصه گویی، تمرکز بر خوانش  متون کهن و تقویت زیر ساخت های آموزشی شاهنامه خوانی ، حرکت به سمت  عدالت فرهنگی در مناطق کم بر خوردار روستایی، مشارکت در فراخوان‌های کشوری و استانی، ترویج  فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و دیگر اقدامات  اذعان داشت : از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون  نیرو های شریف و صدیق این اداره کل، با جدیت ،پشتکار و  احساس مسئولیت بیشتری در محل کارشان حاضر شدند و دست در دست هم  به نحو شایسته ای  از طریق فضای مجازی به اعضا کودک ونوجوان ،خانواده ها و اصحاب فرهنگ و هنر این استان خدمت رسانی کردند و   در شرایطی که فاصله های اجتماعی روز به روز زیاد تر می شد با هم دلی و هم صدایی تیمی، نور امید و ایمان را در باور جامعه زنده نگاه داشتند. اکنون به لطف خداوند متعال،  فصل تازه ای را در مسیر برنامه ها و  چشم انداز های پیش رو آغاز کرده ایم . فصلی که نوید بخش رویش و جنبش دوباره ی باغ حاصلخیز کانون است .

 فعالیت های حضوری در مراکز فرهنگی، جانی تازه یافته و صدای لبخند و شادی کودکان ونوجوانان  از پنجره های روشن و گشوده ی مراکز فرهنگی به گوش می رسد . 
امید که این هوای تازه ی روییدن و حس ناب شکفتن با همت بلند و تلاش هدفمند شما عزیزان  تا همیشه در  فضای مراکز استان جاری باشد و در قالب یک کار گروهی گسترده و بی مرز، سالی سرشار از رو نق و شکوفایی  فرهنگی  را به گل بنشانیم.
 
پاسخ به سوالات و نقطه نظرات مطرح شده‌ی همکاران  مراکز فرهنگی در قالب "صدای مراکز " از دیگر بخش های این نشست یک روزه بود که با هدف شناسایی  چالش ها و مسائل کاری و رسیدن به رهیافت های عملی توسط مسئولین  ستادی بر گزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =