تدین، تفکر و تعقل، سه رکن اصلی پرورش و رشد فکری است

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،چهارشنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۱ ، مدیرکل، معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به دیدار امام جمعه شهر یزد رفتند. در این دیدار مدیرکل کانون به تشریح برنامه‌های کانون پرداخت.
قوامی ضمن تبیین اهداف و رسالت‌های کانون و همچنین تعداد و گستردگی مراکز ثابت و سیار، فراگیر، پستی و پیک امید به اقدامات کانون در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کانون یک دستگاه تخصصی در حوزه پرورش است، پرورش فکر، اندیشه و خلاقیت، پرورش حس دینی، پرورش ذوق هنری و ادبی و....
سالهاست خانواده‌ها کانون را محلی امن و با فعالیت‌های کیفی و تخصصی می‌شناسند و با اشتیاق اوقات فراغت کودکان خود را با برنامه‌های کانون پر می‌کنند. در شرایط کنونی که کودکانمان به خاطر اپیدمی کرونا محکوم به قرنطینه شدند، بعد از دو سال تابستان امسال دوباره شاهد حضور پر شور اعضا خواهیم بود.
معاون فرهنگی کانون استان یزد در ادامه از ارزش و جایگاه تفکر در آموزه‌های دینی و تربیتی سخن گفت.
محمد رضا آخوندی در ادامه به نقش مهم کانون در  پرورش فکر و ذوق و استعداد کودکان و نوجوانان و در نتیجه توسعه و پیشرفت آینده کشور و تربیت نسلی توسعه یافته اشاره کرد.
وی رویکرد تمام فعالیتهای کانون را توحیدی، دینی و تربیتی عنوان کرد و توجه به الگوهای ملی و مذهبی را از آن جمله مثال زد. رویکرد نو و خلاقانه به مبانی دینی و تربیتی در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها، توجه به جایگاه و نقش خانواده از مواردی بود که از نظر آخوندی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
در ادامه مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون برخی از برنامه‌های کانون در سال جاری را برشمرد: برگزاری مهرواره عکاسی کودک، نماز و نیایش، مهرواره آواز گلدسته‌ها،  مهرواره قصه‌گویی سبک‌بالان عاشق ، همایش عاشقانه‌های حسینی، بزرگداشت استاد مرحوم مهدی آذر یزدی ، مهرواره پویانمایی ، هفته ملی کودک و....
در ادامه سکینه قیصری کارشناس فرهنگی کانون گزارشی از عملکرد کتابخانه پستی و پیک امید کانون در مناطق کم‌برخوردار و اجرای فعالیت کانون در بستر مجازی ارایه داد،  سپس سیما امیربیکی کارشناس ارزیابی عملکرد کانون از شاخص‌های عمومی و اختصاصی  و جایگاه کانون در جشنواره شهید رجایی به ایراد سخن پرداخت و به رشد چشمگیر شاخص‌ها طی دوسال اخیر اشاره کرد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ابراز خرسندی از توجه کانون به مقوله پرورش فکر کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی، سه رکن اصلی پرورش و رشد فکری را تدین، تفکر و تعقل دانست.
آیت الله ناصری به آموزش و پرورش به سبک غرب ایراد وارد کرد و گفت: در روش آموزش غربی قدرت تدین، تفکر و تعقل از کودک و نوجوان سلب می‌شود .
وی ضمن اعلام آمادگی جهت بازدید از مراکز کانون ادامه داد: کانون باید راه خود در این مسیر را ادامه دهد و از الگوهای ارزشمند جامعه در جهت اجرای رسالت خود بهره‌مند شود.
در این دیدار هدیه‌ای فرهنگی به آیت الله ناصری اهدا گردید.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد دارای ۱۸ مرکز ثابت فرهنگی هنری، سه مرکز فرهنگی، هنری سیار و یک کتابخانه پستی و یک پیک امید است.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =