جشن «دختران آفتاب» با حضور وزیرآموزش و پرورش برگزار شد

جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در حرم مطهر بانوی کرامت با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشن بزرگ دختران آفتاب با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خیل عظیم دختران و بانوان روز چهارشنبه ۱۱خرداد ۱۴۰۱ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمی با بیان اینکه دختران و پسران ما ثابت کردند که برای خدمت به انقلاب و اسلام آمادگی دارند، گفت: ما اجرا و بازخوانی‌های سرود سلام فرمانده را با حضور گرم و پرمعنای دختران و پسران عزیز ایران مشاهده کردیم و به فرمانده حقیقی جهان و امام زمان خود سلام دادند و اظهار ارادت و آمادگی برای خدمت کردند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به برنامه‌های تربیتی این وزارتخانه برای بیش از ۷میلیون دانش‌آموز دختر گفت: تبیین نقش دختران به عنوان پیشگامان جامعه دانش‌بنیان، تبیین جایگاه دختران در خانواده و جوانی جمعیت و الگوسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهمترین اهداف ماست زیرا دختران ما محور خانواده هستند و اگر بتوانیم خانواده ایرانی را مبتنی بر سبک اسلامی تشکیل دهیم، جامعه ما با قدرت به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز دشمن هویت زنان، دختران و خانواده‌های ما را هدف گرفته است، گفت: دختران ما، مجاهدان ما و پشتیبانان مجاهدان ما استوار، مقاوم، صبور و محکم ایستاده‌اند تا نشان دهند دختر ایرانی با عفاف، تقوا، متانت، عقل و درایتش و با نگرش صحیح، بینش الهی و کنش فعال و خستگی ناپذیرش نمونه اعلای یک زن متعالی را به جامعه جهانی ارائه خواهد داد.

در این مراسم همچنین از یگانه آذری عضو نوجوان و فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز دختر از سوی وزیر آموزش و پرورش قدردانی شد.

یگانه آذری عضو مرکز فرهنگی هنری بن کانون پرورش فکری استان چهار محال و بختیاری است که از هفت سالگی تاکنون عضو فعال مرکز بوده است و از همان سال‌های ابتدایی با حضور فعال در کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری رتبه‌های مختلفی را در زمینه ادبی و هم‌چنین جشنواره‌های ادبی استانی و کشوری از آن خود کرده است.

در این مراسم از مجموعه ۱۴ جلدی بسته آموزشی جاری‌سازی سند الگوی تعالی دختران با عنوان نیلوفرانه که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه شده است و سایت دختران تمدن‌ساز و جشنواره بین‌المللی دختران قوی رونمایی شد.

نجم‌الدین شریعتی اجرای این مراسم را برعهده داشت و در بخشی از این برنامه، سیدرضا تحویلدار مدیحه‌سرایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =