آهنگ‌سازی برای پویانمایی‌های ساخته مربیان کانون

آخرین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تدریس مهدی زارع برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در آخرین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران پنجمین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تدریس مهدی زارع آهنگساز و صداگذار انیمیشن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش دو و نیم ساعته و سه و نیم ساعته(در مجموع شش ساعت) برگزار شد.
این جلسه ابتدا با تدریس و بررسی  مبحث آکوردهای سه صدایی در چهار بخش آکوردهای ماژور، آکوردهای مینور، آکوردهای افزوده و آکوردهای کاسته آغاز شد. در ادامه پس از شنیدن صدای این آکوردها و تفاوت رفتاری و شناختی آن‌ها در احساس شنیداری روی انیمیشن «کووید ۱۹» ساخته محسن هیزجی از مربیان کانون که در کلاس‌های آموزشی حاضر بود، به ارائه مثال‌های مختلف و آهنگسازی پرداخته شد.


پس از آن مبحث رنگ‌آمیزی در تصویر تدریس شد و در ادامه زارع با آهنگسازی روی یک نمونه تصویری ( انیمیشن کووید ۱۹) تلاش کرد تا درک و شناخت درست را برای مربیان حاضر در کلاس ایجاد کند. از نکات جالب این جلسه همراهی و نظرات کارشناسی مربیان حاضر بود که با تغییر در ملودی ساخته‌شده، رنگ‌ها و فضاهای متفاوتی روی این انیمیشن ایجاد می‌شد.
در بخش دوم کلاس مبحث پرسپکتیو در تصویر تدریس و درباره آن گفتگو شد.
این مبحث در پنج فصل ایجاد بعد و حجم با افزایش و کاهش قدرت صدا، استفاده از انواع و درآمیختگی سازهای مختلف، تغییر رفتاری در فرکانس صدا و جهت دادن آن در باندهای مختلف صوتی، ایجاد گردش ملودی متفاوت و حرکت ملودی به جهات مختلف چون بالا و پایین و تغییر در حرکت متر و ریتم موسیقی ارائه شد.


در ادامه این کلاس قدری درباره مبحث صداگذاری در نرم‌افزار و خروجی ورودی‌های صوتی و تفاوت آن‌ها گفتگو شد.
در پایان کلاس با دیدن چندین انیمیشن جشنواره و بحث و گفتگو درباره موسیقی و صداگذاری آنها این دوره از کلاس‌های «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» به پایان رسید.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی از ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =