اولویت مرکز گسترش محتوامحوری در سینمای انیمیشن است

محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با اشاره به اینکه این مرکز سینمایی در دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران با ۳۰ اثر حضور داشته است، درباره اهمیت پرداختن به انیمیشن تجربی و محتوامحور توضیح داد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در بازدید از غرفه این مرکز در بازار پویانمایی تهران درباره فعالیت‌های مرکز گسترش در حوزه پویانمایی گفت: یکی از اتفاق‌های مثبتی که در سال ۱۴۰۰ در مرکز گسترش رقم خورد، اضافه‌شدن واژه پویانمایی به نام مرکز است که مرکز از سال گذشته به دلیل اهمیت فعالیت در حوزه پویانمایی به حمایت از تولید آثار انیمیشنی سینمای ایران پرداخت.
وی ادامه داد: باتوجه به فعالیت‌هایی که مرکز در حوزه پویانمایی انجام داده است، ۳۰ اثر پویانمایی از جمله آثار مرکز گسترش  در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور داشت.
حمیدی‌مقدم اظهار کرد: مرکز گسترش فضایی است برای کشف استعدادهای سینمایی و معرفی استعدادهای جوان به سینمای کشور و قطعا در این شرایط باید سرمایه‌گذاری‌های متعددی را صورت دهد. برای من و دیگر همکارانم اهمیتی ندارد که فعالیت‌های ما در سطح جهان صاحب عنوان و مقام نشود، بلکه موضوع ما رشد خلاقیت و ویژگی‌های فیلمسازان است تا بتوانند با ایده‌پردازی‌های نوین به خلق آثار سینمایی بپردازند و مرکز گسترش از تمام استعدادها برای فعالیت‌های سینمایی حمایت خواهد کرد.
وی در واکنش به این نکته که آثار بخش تجربی جشنواره پویانمایی تهران در دوره‌های گذشته کیفیت بالایی نداشتند و آیا مرکز گسترش برنامه‌ای برای ارتقای سطح فکری آثار تجربی دارد، توضیح داد: آثار مرکز گسترش که در این دوره از جشنواره پویانمایی تهران حضور داشته‌ است، بیشتر به سینمای تجربی پرداخته‌اند، به عنوان مثال فیلم کوتاه «دیوار چهارم» که جزو آثار شاخص فیلم کوتاه در سطح بین‌الملل است در این دوره از جشنواره حضور دارد. اتفاقا ویژگی که آثار مرکز گسترش دارد، نوع نگاه تجربی است که به آثار سینمای انیمیشن داشته است.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و توجه ما در چند بخش خلاصه می‌شود که این سرمایه‌گذاری شامل جذب و نمایاندن استعدادهای جوان، حمایت از سینمای تجربی، ایجاد و حمایت از ایده‌ها و تفکر خلاق در فیلمسازی و هدایت استعدادها به سمت سینمای حرفه‌ای در سطح بین‌الملل است.
وی افزود: یکی از تحولاتی که در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شکل گرفته است، پرداختن ویژه به محتواست. تکنیک در حوزه فیلم کوتاه و انیمیشن اولویت اول ما در مرکز گسترش نیست، بلکه انیمیشن‌هایی که در جشنواره وارد شده‌اند و در زمان‌های مختلف به مخاطب عرضه می‌شوند، با محوریت حلقه مفقوده‌ای به نام محتوا محوری است.
حمیدی مقدم بیان کرد: متاسفانه دانشجوها بسیار به تکنیک اهمیت می‌دهند و کمتر به محتوا می‌پردازند، برای همین مرکز گسترش در بازه‌های زمانی مختلف به برگزاری کارگاه‌های تخصصی اقدام کرده است و در آینده هم قصد دارد برای پیشرفت بیشتر دانشجویان در کنار تولید، به محتوا بیشتر توجه کند و دانشجویان و فیلمسازان باید بدانند که اهمیت‌دادن به محتوا جزو اولویت‌های مرکز گسترش در جذب آثار است.
وی در پایان عنوان کرد: بسیار خوشحالم که جشنواره پویانمایی تهران با مدیریت محمدرضا کریمی‌صارمی بعد از دو دهه فعالیت چراغ راه انیمیشن را روشن نگه داشته است و امیدوارم که سینمای انیمیشن ما با توجه به استعدادهایی که دارد، روزبه‌روز پیشرفت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =