کد خبر: 315438
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
بازدید 325
ستاد شاهد لرستان در آموزش و پرورش استان تشکیل جلسه داد

ستاد شاهد استان لرستان با حضور سرپرست آموزش و پرورش لرستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران و سایر اعضا با محوریت ترویج فرهنگ ایثارو شهادت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، ستاد شاهد با حضور رضا عزتی سرپرست آموزش و پرورش لرستان، محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران و سایر اعضا با محوریت ترویج فرهنگ ایثارو شهادت تشکیل جلسه داد.
دراین نشست اعضا نکته نظرات خود را بیان داشتند و در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بحث و گفت و گو پرداختند.
رضاعزتی؛ سرپرست آموزش و پرورش لرستان، تعلیم و تربیت را دارای ظرفیت گسترده و تاثیرگذاری بالا در گسترش فرهنگ شهادت و ایثارگری بیان کرد و گفت: برنامه هایی نظیر اردوها و مسابقات فرهنگی، کلیپ و مستند از زندگینامه شهیدان، برگزاری نمایشگاه های هنری، موزه دفاع مقدس و موارد دیگر از جمله برنامه های در این راستا می باشد.
در ادامه محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان گفت: مراکز کانون پرورش فکری در طول سال به خصوص در هفته بسیج و هفته دفاع مقدس، برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی را با محوریت زندگی شهدای والا مقام اجرا می کنند.
وی اضافه کرد: دیدار با خانواده ی معزز شهدا(کودک ونوجوان) و تجلیل از آنها، ساخت نماهنگ کارگاه های نقاشی و سفالگری(کتیبه سازی) قصه گویی زندگی شهدا، گارگاه های ادبی شامل دلنوشته و سرودن شعرو شعر خوانی، تشکیل گروه سرود، تهیه نشریه دیواری و... از دیگر فعالیت های مربیان و اعضای کانون است.
محمدی افزود: کتاب هایی توسط مربیان و همکاران کانون با موضوع ایثار و شهادت به چاپ رسیده است که می توان به؛ اینجا پراز فرشته است، طعم روشن ستاره، بچه ها درس امروزمان پرکشیدن است، عمو رحمان و بابای قهرمان اشاره کرد.
در بخش پایانی این نشست هر یک از اعضا پیرامون برنامه های دستگاه ها و نهادهای مختلف جهت اشاعه فرهنگ شهادت مطالبی را عنوان داشتند.
گفتنی است جلسه ستاد شاهد در اداره کل موزش و پرورش استان برگزارشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =