فراخوان ادبی «سلام بر خورشید» منتشر شد

فراخوان ادبی شعر و داستان با موضوع رضوی ویژه کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم­زمان با برپایی جشن­های دهه­ کرامت و به منظور تکریم مقام والای امام هشتم شیعیان، حضرت امام رضا(ع) مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با انتشار فراخوان ادبی «سلام بر خورشید» از تمامی عاشقان آن حضرت (همکاران شاغل در کانون) دعوت می‌کند تا با ارسال دلنوشته‌های خود در قالب شعر و داستان در این رویداد معنوی شرکت کنند.

این رویداد با هدف پاسداشت مقام والای معنوی و ادای احترام به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع)، تولید آثار فاخر ادبی با محوریت موضوعی امام رضا(ع)، ایجاد روحیه نشاط و تعلق سازمانی در بین همکاران برگزار می‌شود.

تمامی همکاران و کارکنان کانون و کانون زبان ایران (اعم از مدیران، معاونان، کارشناسان، مربیان، مدرسان، کادر اداری و خدمات) امکان شرکت در این رویداد را دارند.

آثار ارسالی می‌تواند در تمام قالب‌های شعر (کلاسیک، نیمایی و سپید) و داستانک (بین ۳۰۰ تا حداکثر ۳۵۰ کلمه) باشد.

همچنین برای ایجاد انگیزه‌ بیشتر، سطر آغازین شعر و عبارت شروع داستان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا ادامه متن را با ذوق و خلاقیت خود ادامه دهند.

سطرهای آغازین شعر عبارتند از: کبود نبود/ و زیر آن/ غیر از خدا کسی بود...، در انتظار زیارت به خواب می‌بینم...، عطر ناب گلاب می‌آمد...، عطری که خودش را به ضریح تو زده...، صورتم در آینه چند تکه است...، یک تکه از خودم ‌که شکسته در آینه...، نور در آیینه‌های حرم تکثیر می‌شود...، گلدسته‌ات کهکشان است... ت.

عبارت­های آغازین داستان عبارتند از: داشت فرش‌ها را لوله می‌کرد که ناگهان...، آن طرف باب‌الرضا ایستاده بودی زیر چتر...، دستش را محکم گرفته بود و از لابه‌لای جمعیت رد می‌شد...، کفش‌ها توی قفسه می‌نشستند و نمره‌های فلزی جای آنها را می‌گرفت. کفشم توی قفسه نشست. کفشدار فلز سرد را روی پیشخوان گذاشت و با تعجب نگاهم کرد و گفت...، ببخشید! به طرف صدا برگشت. – می‌شه از ما طوری عکس بگیرید که گلدسته‌ها و گنبد حرم ...، قفل سبز سال‌ها بود روی پنجره فولاد نشسته بود...، از پنجره هواپیما که گنبد زرد را دید. بغضش شکست...، شکم کیف چرمی خالی شد. همه چیز سرجایش بود. پول‌ها، کارت‌ها ولی فیش غذای حرم... م.

مهلت ارسال آثار به رویداد ادبی «سلام بر خورشید» تا روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ است و برگزیدگان ۱۵ شهریور معرفی خواهند شد.

کارکنان علاقه‌مند کانون می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی به نشانی تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت آفرینش­های ادبی و هنری ارسال کنند.

یادآوری می‌شود شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۸ و ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۹ داخلی ۱۰۳ برای پاسخ‌گویی به سوال‌ها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =