دومین نشست از سلسله نشست‌های سیر مطالعاتی پیرامون مباحث کتاب رستاخیز کلمات

واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان زنجان دومین نشست از سلسله نشست‌های سیر مطالعاتی پیرامون مباحث کتاب رستاخیز کلمات را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ فاطمه سلیمانی کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: این نشست از برنامه های پیش بینی شده کشوری درکتاب برنامه سال جاری است که با پیرامون مباحث کتاب رستاخیز کلمات، اثر محمدرضا شفیعی کدکنی طی دو جلسه ی متوالی با مشارکت مربیان و رابطین ادبی استان و همراهی تعدادی از کارشناسان ادبی سراسر کشور در قالب برخط و در فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست فاطمه سلیمانی؛ کارشناس آفرینش‌های ادبی استان به مرور مطالب مطرح شده در جلسه ی پیشین  پرداخت و در ادامه؛ مطالبی را به شکل کارگاهی پیرامون فرم، ساختار، ادبیات، آشنایی زدایی و مباحث کلیدی جریان فرمالیسم ارائه داد.

سلیمانی ضمن اشاره به ضرورت شناخت این جریان توسط مربیان ادبی برای بررسی آثار اعضا از منظر فرم، به ویژگی آثاری که برای بررسی از منظر فرمالیستی مناسب‌اند پرداخت و به شیوه‌های مواجهه منتقد با آثار و نمونه سوالاتی که با رویکرد بررسی فرم در این آثار مطرح می شود اشاره کرد.

در ادامه‌ی نشست ۵ اثر انتخاب شده شامل دو فیلم، دو رمان و یک شعر توسط فاطمه سلیمانی، مریم بیات تبار، معصومه اکبری و فاطمه سیاحتی مربیان ادبی مراکز استان از منظر فرم بررسی شد.

لازم به یادآوری است دومین نشست از این برنامه صبح روز ۲۵ خردادماه برگزار شد و شیوه‌های مواجهه با آثار اعضا از منظر فرم و آشنایی مربیان و رابطین ادبی با این شیوه‌ها از اهداف مهم برگزاری این نشست بود که در دو جلسه‌ی ۲ ساعته پیش بینی و برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =