"ماه بزرگ" سوژه‌ی اعضای انجمن نجوم کانون استان تهران برای عکاسی شد

اعضای انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران پدیده‌ی "اَبَر ماه" را رصد و از آن عکاسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ با آگاهی پیشین از این واقعه‌ی شگفت‌انگیز و برنامه‌ریزی برای دنبال کردن آن، اعضای انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با هدایت دکتر کریمی این پدیده‌ی نجومی را رصد و از آن عکاسی کردند.

امیرعلی باقری

پدیده‌ی "سوپرمون" یا اَبَرماه، هر ۴۱۲ روز یک‌بار اتفاق می‌افتد. در ساعت ۱۶:۲۲ عصر سه‌شنبه۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ماه به وضعیت بدر و یا ماه کامل (Full Moon) رسید و در شامگاه این روز از شرق باشکوه طلوع کرده و تا بامداد چهارشنبه در آسمان خودنمایی کرد.

پارسا روشن مهر

ابرماه (Supermoon) در واقع رسیدن ماه به کمترین فاصله‌ی با زمین بوده که موجب می‌شود تا ماه به وضعیت کامل برسد و اندازه‌ی ظاهری و درخشش آن از دیگر ماه‌های کامل بیشتر شود.

این پدیده‌ی نجومی در دو زمان (طلوع و غروب ماه) با توجه به اینکه ماه نزدیک به افق و بناهای شهری، درختان و عوارض طبیعی قابل مقایسه می‌شود، از نظر ظاهری نسبت به زمانی که در میانه‌ی آسمان است، بزرگتر به نظر رسیده و سوژه‌ی خوبی برای عکاسان نجومی در زمان طلوع و غروب در تلفیق با بناها خواهد بود. بر همین اساس اعضای انجمن نجوم کانون استان تهران به عکاسی از این پدیده‌ی نجومی در تلفیق با طبیعت و بناها پرداختند.

تینا اصغری

پارسا روشن مهر

دانیال نادری

سام و ژینوس قرائتی

سام و ژینوس قرائتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =