جشنواره‌ی "گل و گلدان" در مرکز ۳۵ کانون استان تهران برگزار شد

به مناسبت روز ملی گل و گیاه، جشنواره‌ای با عنوان "گل و گلدان" در مرکز ۳۵ کانون استان تهران، با حضور شهردار منطقه ۱۹ تهران، معاون فرهنگی اداره کل کانون استان تهران، کارشناس‌مسئول واحد فرهنگی این اداره‌کل و اعضای این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در این جشنواره که با همکاری شهرداری منطقه‌ی ۱۹ تهران برگزار می‌شد، بخش‌های مختلفی از قبیل کارگاه آموزشی محیط زیست، آشنایی با اطلاعات گل و گیاه، کاشت نهال، کاشت بذر، بازی و نوشتن خلاق، مسابقه و... به اجرا در آمد.

در این برنامه که اجرای آن را فاطمه روحی‌رحیم مربی‌مسئول مرکز ۳۵ بر عهده داشت، پس از خوش‌آمدگویی مجری به اعضا و میهمانان حاضر، بهناز ابوالوفایی مربی ادبی مرکز طرحی برای نوشتن خلاق اعضا با محور گل، گیاه و محیط زیست اجرا و برگه‌های مخصوصی بین حاضران توزیع شد تا بر اساس طرح مشخص شده ذهنیات خود را بنویسند.

در ادامه سید مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران دقایقی برای کودکان، نوجوانان و والدین آنها در صحبت کرد. هدایت ضمن تبریک به مناسبت روز ملی گل و گیاه، آموزش سنین پایه را در حوزه‌ی محیط زیست بسیار سودمند و حیاتی قلمداد کرده و نقش کانون پرورش فکری را به عنوان یک مرجع اثرگذار بسیار پررنگ دانست.

پس از آن مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی کانون استان تهران با گرامی‌داشت روز ملی گل و گیاه و تقدیر از مشارکت شهرداری منطقه‌ی ۱۹ در این جشنواره، به بیان چکیده‌ای از فعالیت‌های کانون در راستای پرورش کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف پرداخته و به اهمیت پرداختن به مسائل محیط زیستی در شیوه‌نامه‌های تئوری و عملی کانون اشاره کرد.

بخش دیگر این جشنواره، افتتاح باغچه‌ی محوطه‌ی مرکز ۳۵ توسط سیدمهدی هدایت و مهرنوش قربانعلی و کاشت نمادین نهال در این باغچه بود. در این بخش پس از افتتاح باغچه، اعضای مرکز با همراهی شهردار و همکاران ستاد کانون استان و هدایت مربیان مرکز، اقدام به کاشت نهال، گل و بذر گل به صورت نمادین کردند.

پس از اتمام این بخش، یک بخش کارگاهی جذاب و آموزنده توسط مریم عطاریه، تسهیلگر و آموزشگر حوزه‌ی محیط زیست اجرا شد. در این بخش مریم عطاریه با مشارکت اعضا ضمن ارائه‌ی مفهوم درست محیط زیست، کودکان، نوجوانان و والدین را دعوت به بیان خاطرات و تجربیات محیط زیستی کرده و از اعضا خواست از این طریق، نمونه‌هایی از فرهنگ درست مواجهه با محیط زیست را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این بخش با اهدای یک جلد کتاب با محتوای محیط زیست از طرف این فعال با سابقه‌ی محیط زیست به مرکز ۳۵ به اتمام رسید. 

در بخش دیگر این جشنواره، همکاران و کارشناسان شهرداری منطقه ۱۹ با طرح مسابقه‌ای با محور گل و گیاه، به اعضا و والدینی که به پرسش‌های مطرح شده پاسخ درست دادند، گل‌های آپارتمانی اهدا کردند.

در ادامه‌ی جشنواره، اعضای کودک و نوجوان دل‌نوشته‌های بخش ابتدایی برنامه را به عنوان یادبود، روی تنه‌ی درخت قدیمی مرکز جانمایی کردند.

پایان‌بخش برنامه افتتاح بخش دیگری از باغچه‌ی مرکز ۳۵ بود که به منظور کاشت بذر گل و حبوبات جانمایی شده بود. این باغچه توسط مریم عطاریه و فاطمه روحی‌رحیم افتتاح شده و اعضا پس از آن بذرهای مختلف گل، گیاه و حبوبات را با راهنمایی مربیان در دل باغچه کاشتند.

برای تماشای آلبوم تصویری این جشنواره اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =