گسترش هم‌افزایی و همکاری کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌منظور گسترش هم‌افزایی و هم‌کاری با مدیرکل آموزش و پرورش استان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، صبح یک‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از کارکنان با محمد شاه‌حسینی مدیرکل آموزش و پرورش استان، دیدار و درخصوص گسترش هم‌افزایی و هم‌کاری بین این دو مجموعه آموزشی، فرهنگی و تربیتی، گفت‌وگو کرد.

فعالیت کانون پرورش فکری، بسیار ارزشمند است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل و هیئت همراه در این دیدار، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جایگاه مهمی برخوردار است؛ چون هم با کودکان و هم با نوجوانان و جوانان سر و کار دارد و در واقع سرمایه‌های ملی ما را جهت‌دهی و بارور می‌کند.

شاه‌حسینی در ادامه افزود: کانون پرورش فکری به لحاظ تعلیم و تربیت و ماهیت شغلی، همخوان و همسایه و همراه آموزش و پرورش بوده و تفاوت این دو مجموعه‌ی فرهنگی و تربیتی تنها در ساختار اداری است.

وی با بیان این‌که دو نهاد مهم تربیتی که نقش مهمی در عرصه‌ی کودک و نوجوان دارند کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش است، در زمینه‌ی هرگونه همکاری با این مجموعه‌ی فرهنگی، اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از برخورد و رفتار شایسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، رفتارمند بودن و سعه‌ی صدر مربیان را در جذب مخاطبان کودک و نوجوان به‌ویژه اعضای نونهال اثرگذار دانست.

شاه‌حسینی هم‌چنین با تأکید بر این‌که فعالیت کانون پرورش فکری، بسیار ارزشمند است، فعالیت‌های این‌مجموعه به‌ویژه در مناطق محروم، کم‌برخوردار و روستایی را شایسته‌ی قدردانی دانست و از مدیرکل کانون پرورش فکری کانون سمنان خواست تا از جلسات قرآنی و حدیث مانند جشن آغاز بندگی(جشن تکلیف) و... برای ایجاد شادی و نشاطِ بیش‌تر در فعالیت‌ها بهره گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان سخنانش با اشاره به الگوهای رفتاری مؤثر جامعه، معرفی شخصیت‌های برجسته مانند شهید محسن حججی، شهید محمود اخلاقی، شهید محمدرضا خالصی‌دوست، شهید حسن شاطری، شهید عباس دانشگر و... را خیلی مهم دانست و گفت: شهیدان در واقع هویت ملی ما را تشکیل می‌دهند و شهدا و خانواده معظم آن‌ها شاخصه‌ی اصلی تعلیم و تربیت هستند.

کانون پرورش فکری در کنار آموزش و پرورش، معنا پیدا می‌کند

خدابخشی در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک انتخاب و انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به بیش از ۵۷ سال فعالیت کانون پرورش فکری در عرصه‌ی تعلیم و تربیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان پرداخت.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه درخصوص روند رو به رشد فعالیت‌های مربیان در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و برگزاری کارگاه‌های آنلاین(برخط) در بستر فضای مجازی و هم‌چنین استقبال چشمگیر مخاطبان کودک و نوجوان از ۲۰ استان کشور، مطالبی بیان کرد.

وی با تأکید بر فعالیت اثرگذار مربیان در طرح کانون و مدرسه از در دست اجرا بودن دوباره‌ی این طرح از مهرماه سال جاری به‌صورت هدفمند و گسترده‌تر در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری و مدارس تحت پوشش این مراکز در سراسر استان خبر داد و در زمینه‌ی هرگونه همکاری با آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد.

خدابخشی در ادامه‌ی سخنانش با بیان این‌که امیدواریم با عمل‌گرایی در جهت اثرگذاری برای حوزه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان، تعامل و همگرایی بیش از گذشته را داشته باشیم، افزود: کانون پرورش فکری در کنار آموزش و پرورش و دیگر فعالان عرصه‌ی کودک و نوجوان، معنا پیدا می‌کند؛ چراکه مخاطبانِ ما از مدارس هستند و این همکاری و همگرایی بسیار سازنده و راهگشا خواهد بود.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش از شاه‌حسینی برای حضور در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری دعوت کرد تا از نزدیک با مربیان این‌مجموعه، دیدار و از فعالیت‌های آن‌ها در مراکز، بازدید کند.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های ۶۴ گانه‌ی کانون پرورش فکری، توسعه و ترویج کتابخوانی را امری بسیار مهم، عنوان و خاطرنشان کرد: تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در واقع کتابخانه‌ی تخصصی کودک و نوجوان هستند و تمامی کتاب‌ها تأییدیه شورای نظارت و بررسی کتاب‌ را دارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت یک مرکز سیار شهری در سمنان و پنج مرکز سیار روستایی در شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان، سرخه و گرمسار، اظهار داشت: مربیان این مراکز فرهنگی‌هنری بیش از ۶۰ روستا را تحت پوشش خود قرار داده و با هدف برقراری عدالت اجتماعی به‌صورت رایگان به ارائه‌ی خدمات فرهنگی می‌پردازند.

معدنی با تأکید بر پیگیری فعالیت امانت کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری پستی و سیار کانون استان سمنان، یادآور شد: مراکز فرهنگی‌هنری پستی کانون پرورش فکری نیز با مدیران و معلمان مدارس، ارتباط برقرار کرده و پس از عضویت دانش‌آموزان، فعالیت امانت کتاب را انجام می‌دهند و به شناسایی، کشف و پرورش استعدادها با محتوای ارائه‌شده می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =