توسعه همکاری‌های کانون پرورش فکری و شهرداری ساری برای خدمات بیشتر به کودکان و نوجوانان

در نشست مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران و رییس سازمان فرهنگی شهرداری ساری به منظور توسعه همکاری‌های کانون پرورش فکری و شهرداری ساری برای خدمات بیشتر به کودکان و نوجوانان بحث و گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در نشست رؤسای دوطرف که با همراهی مسؤولان و کارشناسان دو نهاد در کانون مازندران صورت گرفت، بر افزایش همکاری‌های مشترک به منظور توسعه خدمات به حوزه کودک ونوجوان تاکید شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، با اشاره به اینکه کانون با هدف ایجاد امکانات لازم برای پرورش فکر و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان با بیش از ۶۰ فعالیت در سه بخش مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه سیار و کتاب‌خانه پستی فعالیت دارد؛ افزود: کودکان مهم‌ترین و اصلی ترین سرمایه‌های جامعه هستند . برهمین اساس داشتن برنامه ریزی برای این قشر مهم، تضمین آینده است.

وی با اشاره به سابقه طرح پویش فصل گرم کتاب که از سوی کانون با همکاری شهرداری‌های سراسر استان در پارک‌ها و برای کودکان و نوجوانان اجرا می شد؛ از آمادگی استان برای اجرای این طرح در تابستان سال جاری خبر داد.

مدیرکل کانون مازندران با اشاره به ظرفیت کتاب‌خانه سیار روستایی که به صورت رایگان به ارایه خدمات، ویژه مناطق روستایی می‌پردازند؛ بر لزوم راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری در ساری تاکید کرد و افزود: با مناسب سازی یک دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری، می توان خدمات گسترده‌ای برای کودکان و نوجوانان کلیه مناطق ساری فراهم ساخت.

محمد علی یزدان شناس با بیان ظرفیت کانون و تنوع و تکثر برنامه‌های آن، توسعه همکاری‌های کانون و شهرداری را زمینه مهمی در گسترش خدمات به قشر کودک  در راستای شکوفایی استعدادهای آنان  عنوان کرد.  

در این نشست، احسان مرادی فر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری با اشاره به همکاری‌های پیشین دو نهاد در حوزه کودک و نوجوان، گفت: به دنبال مهیا کردن شرایط شهر، برای پایلوت شدن ساری به عنوان شهر دوستدار کودک هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی می بایست از دوران کودکی صورت پذیرد، افزود: امسال برای محله‌های آسیب پذیر ساری به صورت ویژه، برنامه‌های اوقات فراغت شاد را در نظر داریم.

رییس سازمان فرهنگی با تاکید بر تداوم همکاری دو نهاد، خاطرنشان کرد: با تعامل در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توان به توسعه مهارت‌های فردی و زندگی در کودکان و نوجوانان امیدوار بود.

مرادی فر همچنین به ظرفیت خانه‌های شهروندی و خدمات رایگان آن اشاره کرد و گفت: خانه‌های شهروندی بیش از پیش رونق یافته اند.

وی با بیان اینکه تنوع خدمات فرهنگی، سبب جذابیت مطالب و یادگیری بهتر می‌شود، افزود: کار گروه کودک و نوجوان سازمان فرهنگی با هدف توسعه فرهنگ شهروندی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت میدانی و در قالب‌های مختلف می نماید.

گفتنی است؛ قرار است، تفاهم نامه همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با سازمان فرهنگی شهرداری ساری  تدوین و امضا  شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =