مدیرکل کانون استان:

طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار ایلام وعضویت رایگان کودکان ونوجوانان محروم در مراکز استان آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از آغاز طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان خبرداد و گفت: طرح نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم از روز یکشنبه شروع شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون استان ، مدیر کل کانون از آغاز طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار ایلام وعضویت رایگان کودکان و نوجوانان محروم در مراکز کانون خبرداد .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از آغاز طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان خبرداد و گفت: طرح نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم از روز یکشنبه شروع شده است.

فاطمه رستگار روز یکشنبه با حضور در ایستگاه نقاشی طرح امداد فرهنگی در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 اظهار داشت: این طرح امروز و همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برای بچه های ساکن در مناطق کمتر برخوردار سبزی آباد ،کارخانه نمک و هفت تیر (بانبور)برگزار و در سایر نقاط استان نیز با اجرای برنامه های مفرحی چون بازی های بومی - محلی  وفعالیت های هنری، ادبی و سایر برنامه های فرهنگی اجرایی خواهد شد. 

وی یادآور شد: این برنامه در طول ماه یکبار با همکاری دفاتر تسهیلگری و دستگاه های مرتبط در مناطق کم برخوردار و به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می شود تا جامعه هدف کودک و نوجوان و خانواده های آنها با ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا شوند.

رستگار توضیح داد: ایستگاه نقاشی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار شد تا مخاطبان بازبان هنر به مبارزه و مقابله با این معضل ناهنجار اجتماعی بروند.

وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران کانون و مربیان مراکز گفت: بهره گیری از زبان فرهنگ، هنر و ادب به شیوه غیرمستقیم در بیان مفاهیم تربیتی دوری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی و معرفی کانون و ظرفیت های موجود در آن در محورهای فرهنگی هنری ادبی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کم برخوردار از اهداف این برنامه است که مربیان توانمند ما مجری این برنامه هستند.

رستگار ادامه داد: شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب به آنان توسط مربیان کانون، برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درمناطق کم برخوردار از دیگر اهداف این برنامه امداد فرهنگی است 

رستگار با بیان اینکه شعار برنامه امداد فرهنگی (دنیایی پاک و سالم و با نشاط، با خانواده و کودکانی با نشاط) تاکید کرد: باید با بهره مندی از زبان فرهنگ، ادب وهنر  به کودکان و نوجوانان، سلامت جسم و روح و دوری از این پدیده های ناهنجار اجتماعی را در میان بچه ها و خانواده ها آنها نهادینه کرد.

مدیرکل کانون استان تصریح کرد: خوشبختانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هماهنگی و نظارت ستاد و تلاش و همت مربیان خوب مان در مراکز فرهنگی هنری سطح استان با اولیای تربیتی و خانواده های اعضا تعامل و ارتباط مناسبی دارند و می توانیم از مسیر همین تعامل و مشارکت فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی را در میان کودکان و

نوجوانان اشاعه دهیم، زیرا همه مسوولان، خانواده ها و اولیای تربیتی برای آینده پاک و بدون آلودگی کودکان نوجوانان مسوولیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: بهره گیری از زبان هنر، ادبیات و فرهنگ در انتقال مفاهیم تربیتی در حوزه 

آمادگی و مقابله با پدیده شوم و منفی اعتیاد و موادمخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از این ناهنجاری ها و موارد دیگر از کارکردهای ماهیتی کانون کانون پرورش فکری است .

رستگار گفت: در راستای بهره مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کمتربرخوردار از امکانات و فعالیت های مختلف کانون و رعایت عدالت فرهنگی، عضویت این عزیزان در مراکز فرهنگی هنری کانون رایگان است

ایستگاه نقاشی در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 در بوستان ملت (سراب) با مشارکت اداره کل، دفتر تسهیلگری مناطق سبزی آباد، کارخانه نمک و هفت تیر (بانبور) ومعاونت پیشگیری نیروی انتظامی ومرکز مثبت زندگی بهزیستی برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =