اختتامیه دوره جذب و تربیت مدرس حرفه‌ای کانون زبان ایران

اختتامیه دورۀ جذب و تربیت مدرس حرفه‌ای کانون زبان ایران به میزبانی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون فارس، این مراسم در  شیراز با حضور بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی، محمدرضا سهرابی، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان و جلال رحیمیان، سرپرست کانون زبان استان فارس برگزار شد.

بر این اساس غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران به صورت مجازی در این جلسه شرکت و از همۀ افرادی که در فرآیند جذب و تربیت مدرس تلاش کردند قدردانی کرد.

او از مدرسان جدید خواست از تجربیات مدرسان با سابقه کانون زبان استفاده کنند و به مسائلی که می‌تواند جای تأمل و تفکر داشته باشد بپردازند.

نحوه‌ی تخصیص کلاس‌های حضوری و آنلاین به مدرسان از دیگر موضوعاتی بود که رییس کانون زبان به آن‌ها پرداخت.

کیانی در خصوص آغاز ترم تابستان گفت:  به همت همه‌ی خدمتگزاران در کانون زبان با آماری چشمگیر وارد ترم جدید خواهیم شد،  و این همت زمانی می‌تواند مفید باشد که در  کلاس هم به کیفیت بالا و در خور شأن کانون زبان ایران تبدیل شود. ما همه اعضا یک خانواده هستیم و آن چه در نهایت باید اتفاق بیفتد آموزش و یادگیری خوب در کلاس است، تا کیفیت کانون زبان همچون گذشته و همراه با کمیت دنبال شود.

 رییس کانون زبان با تأکید بر تعامل میان مدرسان جدید و مدرسان قدیمی گفت: امید است با این خون تازه‌ای که با حضور مدرسان جدید و جوان بر بدنه‌ی آموزشی کانون زبان وارد می‌شود و با تعامل میان هر دو نسل، بتوانیم روز به روز بر کیفیت کانون زبان ایران بیفزاییم.

جلال رحیمیان سرپرست کانون زبان فارس نیز در ادامه گفت: دوره جذب و تربیت مدرس به ما نشان داد که برای کانون زبان ایران، رعایت استاندارها بسیار مهم است و این مجموعه‌ی آموزشی قدیمی به هر قیمتی حاضر به جذب مدرس نیست. نظم، کلاس‌های پربار، کارشناسان بسیار توانمند که بار بسیار سنگینی را بر دوش دارند از ویژگی‌های این مجموعه است.

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در این مراسم  کانون زبان ایران با قدمتی نزدیک به یک قرن را از جمله مؤسسات و نهادهای شناخته شده در کشور دانست و گفت: کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان مفتخر است که سال‌های طولانی با این مجموعه همکاری دارد و این دو با تعاملاتی که با یکدیگر دارند در خدمت کودکان و نوجوانان و مردم خوب ایران اسلامی هستند.

وی افزود: از بدو حضورم در کانون پرورش فکری معتقد بودم که هیچ تفاوتی میان کانون زبان و کانون پرورش فکری وجود ندارد و لازم است تا تمام امکانات کانون پرورش در اختیار کانون زبان قرار بگیرد. تلاش ما بر این است تا با تعامل و هم‌افزایی که با هم داریم در خدمت مردم ایران زمین باشیم.

بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی کانون زبان کشور هم در سخنانی استان فارس را از نظر ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سرمایه‌های اجتماعی و ... استانی سرآمد دانست و گفت: تمام آن‌چه گفته شد باعث شده تا انتظار ما از استان فارس فراتر از سایر استان‌ها باشد و لازم است تا با شناسایی این ظرفیت‌ها به برنامه‌ریزی هدف‌های پیش رو بپردازیم.

تربتی‌نژاد با اشاره به اخذ مجوز برگزاری آزمون بین‌المللی غیرانگلیسی ابراز امیدواری کرد برگزاری این آزمون با تکیه بر مجوزهای کسب شده با قوتی بیش از پیش صورت گیرد.

جذب مدرس در دوران کرونا و شرایط خاص تدریس در این دوره از دیگر موضوعاتی بود که معاون آموزشی کانون زبان ایران به آن‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر هم از نظر کیفیت و هم نیاز مخاطب لازم است که به سمت آموزش حضوری و غیرحضوری برویم. نظر سنجی‌های صورت گرفته این پیام را دادند که مخاطبان ما در هر گروه سنی سلایق و نیازهای متفاوت دارند و براساس بررسی این نظرسنجی‌ها تصمیم گرفتیم که چند درصد کلاس حضوری و چند درصد کلاس آنلاین در شهرهای برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار داشته باشیم.

معاون آموزشی کانون زبان کشور در ادامه گفت: در نظرسنجی‌ها، کیفیت کلاس‌ها، محصولات آموزشی و کمک آموزشی، مدرسان، برنامه‌ی آموزشی و .... را سنجیدیم و خوشبختانه نتایج، رضایت‌مندی بالا از سوی مخاطبان را در این بخش‌ها نشان داد.

تربتی‌نژاد در بخش پایانی سخنانش گزارشی در خصوص روند برگزاری این دوره از جذب و تربیت مدرس ارائه کرد.

گفتنی است، در بخش‌هایی از برنامه برخی از مدیران استانی در خصوص روند برگزاری دوره در استان مربوطه توضیحاتی را ارائه کردند و همچنین از دست اندرکاران برگزاری دوره قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =