نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های استان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «کتاب‌محور» بودن و فضای علمی حاکم بر فعالیت‌های کانون در آموزش تولید محتوا به کودکان و نوجوانان نشان‌دهنده‌ی تفاوت نوع کار کانون با دیگر سازمان‌ها در تحقق شعار سال است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست خبری مدیرکل کانون استان با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.
معصومه هادی در ابتدای سخنان خود برگزاری نشست‌های خبری را تلاشی در راستای تحقق جهاد تبیین، که مورد عنایت ویژه‌ی مقام معظم رهبری است، دانست و گفت: معرفی خدمات نظام، به ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، یکی از اهداف ما در برگزاری این نشست‌هاست.
وی در ادامه مقدمه‌ای کوتاه در خصوص کانون و فعالیت‌های آن بیان کرد و پس از آن با مروری بر برنامه‌های گسترده‌ی کانون در دوران همه‌گیری بیماری کرونا، از حضوری شدن فعالیت‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: طنین‌انداز شدن صدای اعضا در مراکز؛ تکمیل ظرفیت کارگاه‌های تخصصی کانون در پی حضور گسترده‌ی کودکان و نوجوانان و تقاضای خانواده‌ها برای اختصاص کارگاه‌های بیشتر، باعث شد کارگاه‌های ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی گسترده‌تر تعریف کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سپس افزود: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، سعی ما و همکاران در مجموعه‌ی کانون بر این قرار گرفت که تولید محتوا را هم به مخاطبان خود آموزش دهیم که در این خصوص تا کنون بیش از ۱۷۰۰ ساعت آموزش برای مربیان و اعضا در سطح کشوری، استانی و مراکز فرهنگی برگزار شده است.
هادی سپس بیان کرد: تفاوت شیوه‌ی کانون در این آموزش با دیگر سازمان‌ها و نهادها در «کتاب‌محور» بودن و فضای علمی حاکم بر کارگاه‎هاست.
مدیرکل کانون در بیان نتیجه‌ی این کار نیز به تولید بیش از ۵۰۰ محتوا در قالب پویانمایی، شعر، کتابسازی، نقاشی و... اشاره کرد و از تداوم این شیوه در کانون خبر داد.
هادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته‌ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه، به ویژه از سن کودکی، گفت: برای این منظور سه طرح تدوین  و تایید شده است که در طی سال اجرا خواهد شد.
همچنین در این هفته ، ۱۵ ویژه‌برنامه‌ی محوری و ۲۲۰ فعالیت در مراکز کانون پرورش فکری استان ،اجرا خواهد شد.
وی در ادامه با بیان این نکته که اجرای این فعالیت‌ها در طول فصل تابستان در همه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در دستور کار قرار دارد، گفت: انتظار می‌رود بر اساس این طرح‌ها کودکان و نوجوانان بیاموزند که هم از محصولات داخلی حمایت کنند و هم با اعتماد به نفس ملی، کالای ایرانی را انتخاب و مصرف کنند.
مدیرکل کانون استان، که سخنان خود را در چند محور به اطلاع خبرنگاران رساند، بخش بعدی سخنان خود را به تحقق تخصیص% ۹۲  اعتبارات استانی کانون اختصاص داد وگفت با توجه به شرایط اقلیمی، پراکندگی مراکز و تعداد جمعیت کودک و نوجوان در جنوب استان،میزان %۶۲ از  این اعتبارات به مراکز حوزه‌ی بلوچستان اختصاص داده شد تا مخاطبانی، که برخورداری کمتری دارند از امکانات کانون بهره‌مند شوند.
تجهیز مراکز از لحاظ سیستم‌های صوتی و تصویری، نرم‌افزار و سخت‌افزار، سیستم سرمایشی و... دامنه‌ی تخصیص این اعتبارات بود که هادی با اعلام آنها عنوان کرد: خوشبختانه نتیجه‌ی این فعالیت‌ها به خوبی در حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون قابل مشاهده است و این موضوع ما را یک گام دیگر به برقراری عدالت فرهنگی نزدیک‌تر می‌کند.
وی در این بخش از سخنان خود نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم از یک‌سو و کمک به جذب خیرین فرهنگی، از سوی دیگر، بسیار مهم دانست.
مدیرکل کانون در پایان اظهار امیدواری کرد همه با قدم، قلم، نگاه، تفکر و اندیشه‌ی خود برای تحقق اهداف مقدس نظام جهموری اسلامی قدم برداریم.
هادی در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ گفت که از جمله آنها می‌توان به سطح همکاری کانون با دیگر نهادها و سازمان‌ها، گسترش فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار، اهدای کتاب، کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی‌هنری، فعالیت در حاشیه‌ی شهر، تجهیز کتابخانه‌های روستاها، مساجد و مدرسه‌ها و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =