برگزاری پویش نغمه کهن با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و  ایجاد نشاط اجتماعی

پویش عمومی نغمه کهن از ابتدای تیرماه در خراسان شمالی آغاز به کار می نماید .

ه گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نرگس برهمند کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  گفت : پویش عمومی نغمه کهن   با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و  ایجاد نشاط اجتماعی  از ابتدای تیرماه در استان خراسان شمالی آغاز به کار می نماید و تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

نرگس برهمند گفت : در مرحله ی نخست، مهرواره ی نغمه ی کهن با نگاه ویژه به شاهنامه و مثنوی معنوی از ابتدای تیر ماه برگزار می شود.

او افزود : این مهرواره در ۵ بخش برگزار می شود و علاقمندان تا پایان مرداد ماه برای ارسال آثار مهلت خواهند داشت.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری  نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود افزود :  این مهرواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به متون کهن برگزار خواهد شد.

برهمند  گفت : در بخش معرفی خلاق  شاهنامه و مثنوی  در قالب ویدئو حداکثر ۳ دقیقه، ویژه ی کلیه ی گروه های سنی، علاقمندان با انتخاب بخشی از داستان های شاهنامه و یا مثنوی مولوی، به شکل خلاق، به معرفی این گنجینه ی ارزشمند می پردازند.

در معرفی خلاق، شرکت کنندگان می توانند از تکنیک های مختلف اعم از  ساخت کلیپ، انیمیشن و ... استفاده کنند. در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.


او با اشاره به بخش دوم این مهرواره  بیان کرد : در این بخش، علاقمندان، بخشی از شاهنامه و یا مثنوی را به انتخاب خود، در حداکثر زمان ۳ دقیقه روخوانی می کنند. استفاده از موسیقی و افکت نیز بلامانع است. در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

گفتنی است  برای ضبط ویدیو ها دوربین باید به صورت افقی قرار گیرد، این بخش نیز در قالب ویدئو حداکثر ۳ دقیقه و برای کلیه ی گروه های سنی می باشد.


کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بخش سوم را  قصه گویی از قصه های شاهنامه و مثنوی در قالب ویدئو حداکثر  ۱۰ دقیقه و  ویژه ی کلیه ی گروه های سنی دانست و گفت : در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

او افزود :  نقالی قصه های شاهنامه، در قالب ویدئو حداکثر ۱۰ دقیقه، ویژه ی گروه سنی ۱۲ سال به بالا نیز از دیگر بخش های این مهرواره است که در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

او افزود :  نقاشی با محوریت قصه های شاهنامه، ویژه ی گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال بخش دیگر این مهرواره و در این بخش علاقمندان یکی از داستان های شاهنامه و یا شخصیت های شاهنامه را نقاشی می کنند.
در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.
او در پایان گفت : نشانی سایت ارسال آثار  به  https://khorasansh.kpf.ir/roshanan می باشد و   حجم آثار بیشتر از ۱۰۰ مگابایت نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =