پویش استانی من، کتاب و تابستان به تصویب رسید

در جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان طرح پویش من، کتاب و تابستان با هدف افزایش مهارت زندگی، خلاقیت و خوانش دقیق و یادگیری‌ عمیق کتابخوانی در بین دانش‌آموزان به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ این پویش درجلسه‌ای در سالن کنفرانس کانون با حضور پروین‌پشتکوهی مدیرکل کانون و حوریه حاجی‌زاده معاون آموزش‌ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و سایر اعضای شورا به تصویب رسید.
در ابتدای جلسه پروین پشتکوهی ضمن خوش‌آمدگویی به حاجی‌زاده و سایر اعضای جلسه به ظرفیت‌های کانون با محوریت کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی و هنری ۱۶گانه استان هرمزگان، کتابخانه‌های پستی و مراکزسیار و بخش مکاتبه‌ای، فرصت همکاری کانون و آموزش و پرورش را در راستای تعمیق فرهنگ کتابخوانی بسیار ارزشمند دانست.
پروین پشتکوهی افزود: همکاری بیشتر مدارس همجوار کانون، با مراکز فرهنگی هنری، ارتباط دانش‌آموزان با کانون و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ را نقطه عطفی در غنی‌سازی اوقات فراغت آنها است. وی همچنین همکاری لازم در تقویت خوانش، مطالعه، خلاقیت و مهارت زندگی دانش‌آموزان را در دوران پسا کرونا با هدف جبران آسیب‌های دوران کرونا و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی موثر برشمرد.
همچنین اعضای شورای‌فرهنگی، پیرو مباحث مطرح شده توسط معاون آموزش ابتدایی، در راستای طرح کشوری آموزش‌وپرورش با عنوان خوانش دقیق و یادگیری عمیق، راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی و هنری در مناطق خاص و کم برخوردار، معرفی بسته‌های مناسب از کتاب‌های کانون، عضویت کتابخانه‌های ثابت پستی و سیار، همراهی بخش مکاتبه‌ای و نشست‌های کارشناسان کانون با رهبران‌طرح پیشنهاد شد که با استقبال حاجی‌زاده روبرو شد.


در ادامه حاجی زاده، ارتباط با کانون را برای دانش‌آموزان مخصوصا در مناطق کم‌برخوردار را اثربخش دانست.
در این جلسه حاجی‌زاده افزود: حوزه معاونت آموزش ابتدایی اهتمام خود را در راستای مصوبات جلسه اعلام می‌نماید و بامساعدت کانون و به کارگیری تخصص کانون‌پرورش در اجرای طرح خوانش دقیق و یادگیری عمیق، می‌توان تابستانی با چشم‌انداز روشن برای دانش‌آموزان ترسیم کرد. ‌
در پایان‌ جلسه، حاجی‌زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان به پاس قدردرانی از شهرزاد زارعی مربی فرهنگی کانون در اجرای برنامه مشترک با آموزش و پرورش، لوح تقدیری اهدا نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =