مربیان کانون مروجان عفاف و حجابند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت فرآیند کاری مربیان ارزشمند کانون، همیشه درمسیر ترویج و احیای فریضه عفاف و حجاب بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با ارسال نامه‌ای برای مدیران کانون با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای تربیت دینی و اعتقادی کودکان و نوجوانان به‌عنوان اساسی‌ترین اقدام‌ها در عرصه‌ی تعلیم و تربیت در یک جامعه‌ی اسلامی افزود: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی به عنوان اولین ساحت مطرح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است و به‌گونه‌ای باید در این عرصه برنامه‌ریزی شود که شهروند تراز جمهوری اسلامی به این توانایی دست یابد که با خودشناسی و دیگرشناسی برای پاسخ‌گویی مسئولانه به نیازها، محدودیت‌ها و پیشرفت ظرفیت‌های وجودی خویش و دیگران اقدام کرده و پیوسته در برنامه‌ریزی برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی اهتمام ورزد.

وی هدف اصلی از اجرای تمامی برنامه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تربیت انسان‌هایی با ایمان و اخلاق حسنه، مطابق با معیارهای یک جامعه‌ی اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا آشناکردن کودکان و نوجوانان با وظایف دینی و اعتقادی و شناخت قابلیت‌های فردی و اجتماعی حائز اهمیت فراوان است. کودکان و نوجوانان حق دارند بدانند که برای حفظ شخصیت انسانی و اخلاقی و دینی خود به چه ابزارهایی نیاز دارند. چه‌بسا همراهی به‌موقع والدین و مربیان و ارائه این اطلاعات در زمان مقرر، مانع پیامدها و صدمات غیرقابل جبران آینده بر کودکان و نوجوانان شود.

علی‌اکبرزاده در ادامه با بیان این‌که چگونگی حفظ هویت ظاهری و نحوه‌ی پوشش کودکان و نوجوانان یکی از این آگاهی­‌ها و شناخت­‌هاست، تصریح کرد: همان‌گونه که مربیان توانمند و کارآزموده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طور پیوسته به این مهّم پرداخته و در قالب داستان­‌ها، برگزاری جلسات نقد و تحلیل، نمایش­ فیلم‌­­ها و انیمیشن‌­ها، ارائه الگوها و نمونه‌­ها، لباس‌­ها و پوشش‌­های عروسک‌­ها و در نهایت خودشان به عنوان یک الگوی کامل، مسائل مربوط به حجاب و عفاف را با عزیزان کودک و نوجوان مطرح کرده‌اند، انتظار می رود تا با تلاشی مضاعف و هدفمند و با بهر­ه‌­گیری از تمام دانش و آگاهی، این مهّم را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل کانون توجه به عفاف و حجاب و فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر را از موضوع‌هایی عنوان کرد که در برنامه‌های کانون به آن توجه شده هرچند به گفته ‌وی فرآیند کاری مربیان ارزشمند کانون، همیشه درمسیر ترویج و احیای این فرائض بوده است.

وی فضاسازی مناسب مراکز را هم یکی از برنامه‌هایی دانست که می‌تواند در راستای توجه و آگاهی‌دهی و ترغیب کودکان و نوجوانان به موضوع مهّم عفاف و حجاب مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =