اجرای ده‌ها برنامه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

با آغاز هفته بزرگ‌داشت عفاف و حجاب از ۲۱ تیرماه ویژه برنامه‌های مختلفی با هدف فرهنگ سازی در کودکان نوجوانان و ترویج عفاف و حجاب بین کودکان ونوجوانان از سوی مراکز ثابت و سیار کانون در استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با بیان اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین کودکان ونوجوانان گفت: تربیت دینی و قرآنی فرزندان یک ضرورت است و بر همین اساس به عنوان یکی از راهبردهای مدیر عامل کانون کشور در سال جاری در دستور کار مراکز فرهنگی، هنری و ادبی  قرار گرفته و بر همین اساس موضوع عفاف و حجاب نیز از برنامه‌های مراکز کانون در سطح استان است.

حمیدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مواردی که برای تربیت دینی کودکان به ویژه در زمینه حجاب باید به آن توجه کرد، این است که فرزندانمان را در دوران کودکی به رعایت مسائل دینی تشویق کنیم ادامه داد: در مراکز کانون استان ده‌ها برنامه فرهنگی‌، هنری و ادبی ویژه گروه‌های سنی مختلف پیش‌بینی شده است که به صورت غیر مستقیم و خلاقانه، به موضوع حجاب و عفاف و رعایت آن می پردازد.

وی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی نقش حجاب و عفاف در حفظ حریم خانواده ویژه مربیان و اعضای مراکز، کارگاه‌ها و مسابقات نقاشی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، تشریح و اقعه مسجد گوهر شاد و کشف حجاب ۲۱ تیر ۱۳۱۴ به دستور رضاخان، برگزاری کارگاه‌های بحث آزاد، تولید محتوا، تشریح حدود پوشش دختران و پسران در مراکز کانون، تشویق کودکان ونوجوانان محجبه عضو مراکز کانون، برگزاری کارگاه‌های مذهبی و مشاوره در خصوص عفاف و حجاب و ... از جمله برنامه‌های کانون استان با این موضوع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =