استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از کارگاه های تابستان

۷۸ کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی فاطمه عطاالهی مسئول مجتمع بجنورد با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان استان از کارگاه های تابستان کانون پرورش فکری گفت : استقبال در فصل تابستان به جهت دو سال نیمه فعال بودن کتابخانه در شرایط کرونایی، بی سابقه بوده است به طوری که ناچار شدیم برخی از کارگاه ها مانند خوشنویسی، نقاشی و سفال را به دلیل استقبال اعضا در چند کارگاه و در ساعات مختلف برگزار کنیم.

عطاالهی گفت : همچنین به جهت بهره وری همه ی اعضای علاقمند کتابخانه دو روز اول هفته در شیفت عصر و روزهای دیگر در شیفت صبح فعال می باشد.

 او افزود : در تابستان در مجتمع بجنورد اعضای علاقمند می توانند در کارگاه های  سفال، نقاشی، خوشنویسی، داستان نویسی، نوشتن خلاق، طراحی، شاهنامه خوانی، تیاتر، شطرنج، رباتیک، تولید محتوا و تدوین، خودباوری، فن بیان، آزمایش های علمی، موسیقی و...شرکت کنند.

او در پایان افزود : به دلیل تعاملی که با مدارس اطراف مرکز مجتمع کانون پرورش فکری  و مدارس و مساجد شهرک فرهنگیان و ادارات دولتی برقرار شده است امسال استقبال بی نظیری از کارگاه ها شده است.

گفتنی است؛ تنوع کارگاه ها و بهره مندی از مربیان کارآمد نیز از دلایل دیگر استقبال خوب کودکان و نوجوانان بوده است.

ملیحه بیابانی مسئول مرکز دو بجنورد نیز با بیان اینکه حدود  ۱۵ کارگاه تخصصی در این مرکز تشکیل شده  است گفت :  ۱۵۰ نفر در این کارگاه‌ها حضور دارند.

بیابانی افزود : پیش بینی می‌کنیم امسال تعداد کارگاه‌های تخصصی تا پایان فصل به دو برابر تعداد فعلی برسد.

 او با اشاره به اینکه استقبال کودکان و نوجوانان از  فعالیت‌های فصل تابستان بی‌نظیر بوده  است افزود : کارگاه های هنری در این زمینه بیشترین متقاضی را دارد.

بیابانی گفت :  تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان برای استفاده از کارگاه‌های عمومی این مرکز که بصورت رایگان برگزار می شود به عضویت کتابخانه  در آمدند.

او افزود : این فعالیت ها روزانه با موضوعات متنوع فرهنگی برگزار می شود.

مریم احتشام مسئول مرکز یک بجنورد نیز با اشاره به استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان ازکارگاه های تابستان گفت :هم اکنون حدود ۱۴ کارگاه در این مرکز در حال برگزاری است.

احتشام با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا در فروردین ماه امسال تنها  ۸عضو جدید در مرکز یک ثبت نام کردند گفت : در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حدود ۳۰ عضو جدید و در خرداد ماه ۹۶ عضو جدید ثبت نام شده اند که در مجموع   این مرکز در فصل بهار میزبان ۱۳۴ عضو جدید کودک و نوجوان می باشد.

مسئول مرکز یک بجنورد با بیان اینکه استقبال از کارگاه های نقاشی، سفال و شطرنج بسیار بالاست گفت : کارگاه های تابستانه  با تعداد ۱۰ نفر و در ۸ جلسه  از ۴ تیر ماه آغاز به کار کرده است.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی ۴ هزار و ۱۷۰ عضو دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =