«بیماری دلسوزی» به بخش مسابقه جشنواره انیمیشن سوپرتون کرواسی راه یافت

پویانمایی کوتاه «بیماری دلسوزی» به کارگردانی مارال علیزاده برای رقابت در بخش پلانکتوون (فیلم‌های کوتاه انیمیشن ویژه کودکان) دوازدهمین جشنواره سوپرتون کرواسی انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره در پنج شاخه گراند توون (فیلم‌های کوتاه انیمیشن)، فیلم‌های انیمیشن کوتاه دانشجویی، پلانکتوون (فیلم‌های کوتاه انیمیشن ویژه کودکان)، ساپرتون (فیلم‌های انیمیشن موزیکال) و کمیک (در سه بخش) طبقه‌بندی شده‌ است.

بر همین اساس اولین انیمیشن کوتاه مارال علیزاده، ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ (۲۰ ژولای ۲۰۲۲) همراه با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، گرجستان، ارمنستان، ‌ اسلواکی و روسیه در سینمای روباز گوریکا شهر زاگرب کشور کرواسی به نمایش درمی‌آید.

طرح اولیه‌ این انیمیشن با الهام از داستانی به نویسندگی طاهره ایبد نوشته شده و در تکنیک دوبعدی دیجیتال و در مدت هفت دقیقه و ۱۴ ثانیه به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

صبا علیزاده به‌عنوان آهنگ‌ساز، حسین قورچیان طراح صدا و امیرهوشنگ معین به‌عنوان مشاور در جریان تولید این اثر حضور داشتند.

امسال ۱۲۰ فیلم از میان تعداد بالای فیلم‌های ارسالی به جشنواره در بخش‌های رقابتی و نیز ۲۰ فیلم در بخش کمیک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن و کمیک سوپرتون، فضای آزادی را برای انیماتوران و دانشجویان این رشته ایجاد و همچنین برای نویسندگان کمیک فرصت دیدار با یکدیگر، شرکت در پنل‌های تخصصی، جلسه‌های پرسش و پاسخ و کارگاه‌های آموزشی تبادل ایده فراهم می‌کند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن و کمیک سوپرتون در روزهای ۲۷ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ (۱۸ تا ۲۲ ژولای ۲۰۲۲) در شهر زاگرب کشور کرواسی به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =