تماشاخانه‌های سیار سفیران فرهنگی کانون هستند/ دو طرح دیگر در راه است‌

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهداف ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون»، از اجرای دو طرح دیگر تا پایان تابستان خبر داد.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، درباره ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» گفت: مرحله اول طرح تماشاخانه‌های سیار کانون در تابستان امسال از عید قربان تا عید غدیر برگزار شد و این تماشاخانه‌ها به مناطق مختلف استان‌هایی رفتند که احساس می‌کردیم مقداری از فضای فرهنگی کانون دور هستند و امکانات لازم را آن‌طور که باید به صورت ثابت در اختیار ندارند.

او ادامه داد: تصمیم گرفتیم که این تماشاخانه‌ها به استان‌های مختلف به‌ویژه در مرحله اول به استان‌های نیمه شمالی کشور بروند که خوشبختانه بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها قرار گرفتند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری تصریح کرد: ما توانستیم با این تماشاخانه‌ها شادی را به سراسر کشور ببریم و بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها از این طریق از برنامه‌های شاد و هدفمند کانون بهره‌مند شوند.

علی‌اکبرزاده درباره برنامه تماشاخانه‌های سیار کانون تشریح کرد: برنامه‌های این‌ تماشاخانه‌ها شامل تئاتر و برنامه‌های شاد با کمک گرفتن از خود استفاده کنندگان بود. همین‌طور هدف ما درگیر شدن آن‌ها با فضای فرهنگی و هنری کانون بود و اینکه کودکان و نوجوانان از کتاب‌ها و سرگرمی‌های کانون استفاده کنند.

او ادامه داد: تماشاخانه‌های سیار کانون به نوعی سفیران فرهنگی ما هستند و برنامه‌های کانون را در نقاط مختلف کشور اجرا می‌کنند. بی‌تردید بسیاری از افراد ممکن است به دلیل طول مسافت از برنامه‌های کانون مطلع نباشند و از این طریق می‌توانند با اهداف و برنامه‌های کانون آشنا شوند یا اینکه با کتابخانه‌های سیار ما آشنا و از امکانات آن‌ها بهره‌مند شود.

علی‌اکبرزاده در پایان از دو طرح دیگر تماشاخانه‌های سیار خبر داد و گفت: در این طرح دو مرحله دیگر پیش‌بینی شده است؛ مرحله دوم این طرح در مرداد انجام می‌شود که دهه اول ماه محرم را دربرخواهد گرفت و در برنامه‌های ویژه محرمی آشنایی کودکان و نوجوانان با امام حسین(ع) و زندگی ایشان و وقایع عاشورا از اهداف ماست. مرحله سوم این طرح شهریور برگزار می‌شود و تماشاخانه‌های سیار ۱۰ روز در یادمان‌های دفاع مقدس حاضر می‌شوند. در واقع تماشاخانه‌های ‌ما پیش از هفته دفاع مقدس به مناطق اجرای طرح راهیان نور خواهند رفت و موضوع ایثار، فداکاری، عشق به وطن و... از این طریق فرهنگ‌سازی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =